Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ABG wdroży system obsługi klientów w EnergiaPro Gigawat

Autor: wnp.pl (Tomasz Cukiernik)
03-12-2008 16:45

W oparciu o własne rozwiązania Energos Handel v. Obrót oraz Centralne Repozytorium Procesów i Kontrahentów firma ABG przeprowadzi implementację scentralizowanego systemu do obsługi wielkiego odbioru w spółce obrotu EnergiaPro Gigawat.

Projekt dotyczy centralizacji i migracji danych z systemów billingowych wykorzystywanych przez oddziały EnergiaPro w Wałbrzychu, Opolu, Wrocławiu, Jeleniej Górze i Legnicy do centralnej bazy systemu Energos Handel v. Obrót pracującej na potrzeby EnergiaPro Gigawat. W zakres projektu wchodzi także dostawa infrastruktury sprzętowej.
Szeroki zakres funkcjonalny projektu obejmuje też budowę uniwersalnych interfejsów umożliwiających pozyskiwanie danych odczytowych od Operatorów Systemów Dystrybucyjnego (OSD), obsługę sprawozdawczości zewnętrznej, segmentację klientów, ich rozliczanie, windykację należności i obsługę zgłoszeń reklamacyjnych, skarg i wniosków. Elastyczność zastosowanych technologii zapewni spółce EnergiaPro Gigawat możliwość szybkiego reagowania na wewnętrzne i zewnętrzne zmiany w otoczeniu biznesowym.

- Istotnym elementem tego rozwiązania jest perspektywa standaryzacji rozwiązań w Grupie Tauron Polska Energia. Nie bez znaczenia jest również jego elastyczność i łatwość integracji z zewnętrznymi i wewnętrznymi aplikacjami. Spowodowało to, że zdecydowaliśmy się na wdrożenie oprogramowania firmy ABG – mówi Leszek Kosiorek, prezes EnergiaPro Gigawat Sp. z o.o.

Innowacyjność projektu polega na zastosowaniu standardów SOA do wymiany danych odczytowych. Uniwersalny interfejs umożliwi firmie EnergiaPro Gigawat pobieranie danych od spółek dystrybucyjnych, niezależnie od tego, jakiego systemu billingowego używają. Dzięki temu klienci EnergiaPro Gigawat otrzymają jedną fakturę uwzględniającą zarówno opłatę za usługę dystrybucji i przesyłu, jak i za samą energię elektryczną. Celem projektu jest także usprawnienie procesu obsługi klienta i analiz efektywności sprzedaży energii elektrycznej. Istotną zmianą organizacyjną będzie odmiejscowienie obsługi klienta.

- Proces unbudlingu jest kontynuowany, dlatego w firmach energetycznych trwają bardzo dynamiczne przekształcenia wewnętrzne. Ponadto spółki obrotu mają zupełnie inne wymagania względem systemów billingowych niż dystrybutorzy. Dlatego powinny jak najszybciej uniezależnić swoje systemy wsparcia informatycznego, aby stworzyć warunki do jej rozwoju zgodnie z własnymi celami biznesowymi. Należy do nich niewątpliwie przygotowanie się do walki o klienta, jaka toczyć się będzie w miarę wzrostu konkurencyjności tego rynku – mówi Tomasz Bendlewski, dyrektor Pionu Rozwiązań dla Energetyki i Gazownictwa w ABG.

EnergiaPro Gigawat to druga ze spółek obrotu z Grupy Tauron Polska Energia, w której firma ABG realizuje projekt obejmujący m.in. centralizację danych o klientach. Podobny projekt realizuje ABG w Enion Energia, GK Tauron. Centralizacja danych i procesów związanych z obsługą klientów stanowi dla tych firm fundament pod implementację zaawansowanych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP