PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ABG wspiera centralne biuro obsługi klienta w grupie Energa

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
30-11-2009 05:33

Energa, jako pierwszy koncern energetyczny w Polsce, uruchomiła centralne biuro obsługi klienta obejmujące wszystkie oddziały grupy. Zdalna obsługa odbiorców możliwa jest dzięki wdrożeniu aplikacji eBOK zbudowanej przez firmę ABG z grupy kapitałowej Asseco.

Dotychczas działały trzy elektroniczne biura obsługi klienta: w Gdańsku, Kaliszu i Płocku, ale obsługiwały jedynie klientów z tych obszarów. Obecnie już każdy klient spośród 2,8 mln może korzystać z tej wygodnej formy kontaktu ze swoim sprzedawcą energii, wystarczy posiadać dostęp do internetu. Usługa ta umożliwia zarejestrowanej osobie, z każdego miejsca i o każdej porze, sprawdzenie salda rachunku, prześledzenie na podstawie wystawionych faktur historii zużycia energii, a także przesłanie pocztą elektroniczną do Energi swoich pytań. Dostęp do eBOK jest darmowy.
Uruchomienie tej usługi jest wynikiem wdrożenia w Enerdze aplikacji eBOK. Wybrane funkcjonalności uruchomiono m.in. poprzez zintegrowanie tego rozwiązania z autorskim systemem billingowym ABG oraz pozostałymi systemami billingowymi wykorzystywanymi przez oddziały Energi - aplikacjami SAP i ZEP-INFO.

- Ten projekt - jako pierwsze w polskim sektorze energetycznym wdrożenie centralnego biura obsługi klienta zrealizowane przez ABG - potwierdza, że rodzime koncerny nie muszą wybierać drogich, zagranicznych rozwiązań. Mogą skorzystać z równie dobrych, polskich aplikacji wyprodukowanych na bazie wieloletniej współpracy ABG z tym sektorem – mówi Paweł Piwowar, I wiceprezes zarządu ABG, GK Asseco.

Wszystkie komponenty systemu eBOK działają w oparciu o wspólną strukturę danych. To nowoczesna aplikacji, która może działać samodzielnie lub jako jeden z modułów systemu Asseco UMS – kompleksowego rozwiązania dla firm energetycznych i gazowniczych wprowadzonego przez firmę ABG na rynek w 2009 roku. Rozwiązanie Asseco UMS składa się z kilkudziesięciu modułów, które są zintegrowane wewnętrznie zgodnie z architekturą SOA, przygotowane do obsługi wielomilionowych baz odbiorców, a co najważniejsze i potwierdzone wdrożeniem modułu eBOK w Enerdze – przygotowane do integracji z dowolnym systemem wewnętrznym klienta.

Rozwiązanie eBOK w Enerdze będzie udoskonalane poprzez dodawanie nowych funkcjonalności. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem usługi subskrypcji, czyli powiadomień klientów poprzez sms lub e-mail.

ABG to jeden z największych dostawców rozwiązań IT – własnych i na zamówienie – dla kluczowych sektorów gospodarki: energetyki, przedsiębiorstw komunalnych, administracji samorządowej, opieki zdrowotnej, służb mundurowych, telekomunikacji i rolnictwa. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Asseco.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP