PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Akwizytorzy sprzedawców prądu naciągają odbiorców?

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
23-11-2011 11:13

Od lipca rośnie liczba gospodarstw domowych, które zdecydowały się zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Przynajmniej częściowo może to być efektem stosowania nieuczciwych praktyk handlowych przez akwizytorów. URE przekazał skargi konsumentów do UOKiK.

Pod koniec czerwca tego roku zaczął się i trwał przynajmniej do końca września nie notowany nigdy wcześniej wzrost liczby decyzji o zmianie sprzedawcy energii elektrycznej dokonywanych przez gospodarstwa domowe.
- Tłumaczymy to wzmożoną aktywnością akwizycyjną sprzedawców, która, niestety, ostatnio też przysparza nam także dużo pracy. Odbiorcy, którzy zmienili sprzedawcę, ślą do nas skargi, bo okazuje się, że zdobywanie nowych klientów może odbywać się niekiedy z zastosowaniem nieuczciwych praktyk handlowych. Niestety, nie dysponujemy wystarczająco dobrymi dowodami w tych sprawach. Mamy oświadczenie odbiorcy przeciwko oświadczeniu sprzedawcy, który zaprzecza temu, co w oświadczeniu odbiorcy się znajduje. Zgromadzony materiał dotyczący skarg konsumentów przekazany został do UOKiK, który wszczął postępowanie wyjaśniające w tym zakresie - mówi Zofia Janiszewska, z-ca dyrektora Departamentu Promowania Konkurencji URE.

URE nie podaje do publicznej wiadomości, o które firmy chodzi. Wiadomo, że o nieuczciwe postępowanie posądza się akwizytorów więcej niż jednej.

Od połowy lipca 2007 roku, kiedy zmiany sprzedawcy stały się możliwe , do końca 2010 roku zmieniło sprzedawcę zaledwie 1340 gospodarstw domowych, a przez pierwszych 9 miesięcy 2011 roku zrobiły to 5593 gospodarstwa, a z tego w trzecim kwartale aż 5135.

- Napływają do nas sygnały, że odbiorcy mogą być wprowadzani w błąd przez akwizytorów przez poinformowanie na przykład, że oto przyszli oni przedłużyć umowę albo że Urząd Regulacji Energetyki wyznaczył nowego sprzedawcę i trzeba podpisać nową umowę. Nieprzeczuwający niczego złego odbiorcy dopiero po podpisaniu umowy analizują jej zapisy i orientują się, że zostali wyprowadzeni w pole. Często, niestety, nie udaje się już takiej umowy łatwo rozwiązać. Jest to wprawdzie możliwe w postępowaniu sądowym, ale sąd też będzie poszukiwał dowodów, żeby móc stwierdzić nieważność oświadczenia woli – mówi Zofia Janiszewska.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP