PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Andrzej Wilamowski, ELEKTRIX: rośnie konkurencja wśród spółek obrotu

Autor: OPG Review (Karl Ohlsson)
30-09-2014 10:58
Andrzej Wilamowski, ELEKTRIX: rośnie konkurencja wśród spółek obrotu
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Coraz większa liczba odbiorców energii elektrycznej zmienia dostawcę i nawet największe grupy energetyczne są dzisiaj w otwartej konkurencji przejmując klientów z kontrolowanych przez siebie obszarów dystrybucyjnych. Sprawia to, iż marżowość klientów, którzy stali się bardziej świadomi jest pod nieuniknioną presją i tylko najefektywniej zarządzane podmioty będą w stanie utrzymać się z działalności związanej ze sprzedażą energii - mówi Andrzej Wilamowski, prezes zarządu ELEKTRIX Sp. z o. o.

Jak wygląda dzisiejsza konkurencja w segmencie obrotu energią elektryczną?
- Strategie spółek obrotu działających w strukturach grup zintegrowanych opierają się dzisiaj w znacznej mierze na "zahedgowaniu" produkcji w konkretnych ramach czasowych, aniżeli na uzyskiwaniu marży na sprzedaży. Ta walka jest najbardziej uwidoczniona w segmencie klientów energochłonnych i korporacyjnych, gdzie ceny niejednokrotnie znajdują się na granicach rentowności. Jeśli podzielić wyniki finansowe uzyskiwane przez energetyczne grupy kapitałowe w konkretnych segmentach działalności sprzedaż detaliczna jest najmniejszym źródłem dochodu.

Czy najwięksi gracze, którzy kontrolują źródła wytwórcze mają na tym rynku przewagę?

- Niekoniecznie najwięksi muszą mieć przewagę, gdyż wytwórcy którzy uzyskują marżę na sprzedaży energii elektrycznej na rynku giełdowym, w świetle przepisów będących realizacją obliga giełdowego dają możliwość konkurencyjnego nabycia energii elektrycznej przez spółki obrotu, które nie należą do ich grupy. Tak jak wspomniałem najwięksi klienci otrzymują dzisiaj towar na bardzo konkurencyjnych zasadach, jednak nie wyklucza to konkurencyjności spółek obrotu, które nie posiadają w swoich strukturach wytwarzania, ale mogą być zorganizowane w sposób nowoczesny, oparty na zaawansowanych zastosowaniach IT i efektywnej administracji. W handlu ogromne znaczenie ma odpowiednie prognozowanie, zarządzanie ryzykiem oraz informacją. Z pewnością istotną wartość ma również znajomość marki, w której więksi mają przewagę. Jednak energia elektryczna jest produktem homogenicznym i decydującą rolę powinna pełnić tu ekonomia.

Jaki jest kierunek rozwoju wolnego rynku energii w Polsce?

- Od początku uwolnienia rynku energii w połowie 2007 r. ponad 110 tys. odbiorców z sektora biznesowego i ok. 220 tys. gospodarstw domowych podjęło się zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. W całym rynku szacuje się udział 1,7 mln odbiorców sektora biznesowego i 14,3 mln gospodarstw domowych. Z tej statystyki wynika, że switching rate dla przedsiębiorstw w Polsce dąży do średniej dla krajów UE na poziomie 6 proc. Potencjał do zmian sprzedawcy nieprzerwanie istnieje, a jego rola przybierze na sile kiedy zostanie uwolniona taryfa G.

Co nowego można znaleźć w ofercie produktowej spółek obrotu?

- Nowym produktem, który znajduje miejsce w ofercie ELEKTRIX jest gaz ziemny, który już możemy oferować w konkurencyjnych cenach. Z naszych wyliczeń wynika, że już średniej wielkości odbiorcy paliwa konsumujący od 100 tys. do kilku milionów metrów sześciennych gazu mogą oszczędzić dziesiątki i setki tysięcy złotych. W przypadku dużych konsumentów ta oszczędność będzie wyrażona w milionach. Gaz ziemny jest na dzień dzisiejszy młodym rynkiem, który w naszych oczach będzie przeżywał dynamiczny rozwój i stanie się doskonałym uzupełnieniem dla oferty obejmującej dostawy energii elektrycznej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.