PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bilboardy promujące rynek energii już wiszą na ulicach

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
16-07-2010 19:14

16 lipca 2010 r. ruszyła bilboardowa część kampanii edukacyjnej Urzędu Regulacji Energetyki "Prąd to też towar. Zdecyduj, od kogo go kupujesz". URE jest pierwszą instytucją administracji publicznej, która promuje w ten sposób prawa polskich odbiorców na rynku energii.

Od 16 lipca 2010, na dwa tygodnie, w 18 polskich miastach pojawi się 500 wielkoformatowych plakatów bilboardów z informacjami o możliwości zmiany sprzedawcy prądu. Tylko w Warszawie zobaczymy 85 bilboardów, w aglomeracji katowickiej 70, w Łodzi 30, w Trójmieście 35, w Krakowie 30, w Poznaniu 25, tyle samo wielkich plakatów (25) zobaczą mieszkańcy Wrocławia.
W trakcie pierwszej odsłony kampanii bilboardowej na odbiorców energii z wielkich wysięgników „patrzeć” będą …puszki z prądem. Odbiorca energii otrzyma prostą informację „Prąd to też towar” oraz adres strony internetowej URE przygotowanej specjalnie dla odbiorców energii, którzy są zainteresowani zmianą sprzedawcy. Celem kreacji tematu pierwszej serii bilboardów, jest przedstawienie odbiorcom banalnej rynkowej prawdy mówiącej o tym, że kupujący energię elektryczną, mają takie same prawa jak w przypadku zakupu innych towarów.

Druga seria bilboardów, również 500 plakatów wielkoformatowych, jednak z innym tematem głównym, pojawi się 15 września 2010 roku.

O energii elektrycznej myślimy często z perspektywy naszego „rachunku za prąd” oraz olbrzymich industrialnych instalacji energetycznych, które kojarzą się nam ze wszystkim, tylko nie z naszym prawem do zmiany sprzedawcy energii. Tymczasem możliwość zmiany sprzedawcy jest główną bronią odbiorców na rynku energii.

Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że do połowy 2010 roku sprzedawcę zmieniło w Polsce 4769 firm i instytucji (np. samorządów) oraz 1163 klientów indywidualnych. Ta znacząca liczba to jednak wciąż niewiele w porównaniu do innych państw czy innych sektorów regulowanych, np. telekomunikacji. Dobrym przykładem mogą posłużyć tutaj nasi południowi sąsiedzi. Z raportu czeskiego operatora rynku energii elektrycznej wynika, że coraz więcej czeskich odbiorców zmienia swojego sprzedawcę energii. Podczas gdy przez cały ubiegły rok z tej możliwości skorzystało ponad 97 tys. klientów energetyki, to w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku na zmianę zdecydowało się już prawie 91 tys. odbiorców (ponad 47,7 tys. odbiorców indywidualnych i ok. 43 tys. firm). W Wielkiej Brytanii liczba osób zmieniających w ciągu miesiąca sprzedawcę energii elektrycznej sięga setek tysięcy. Brytyjczycy częściej zmieniają sprzedawcę energii elektrycznej niż bank czy operatora telefonii stacjonarnej. Przyczyn dla których tak niewielu Polaków zmienia sprzedawcę energii elektrycznej jest wiele. Jedną z nich jest z pewnością brak wiedzy. W ramach prowadzonej kampanii społecznej chcemy przekazać polskim odbiorcom prostą wiadomość: możecie skorzystać z prawa wyboru sprzedawcy energii elektrycznej. Choć rynek ten jest nadal częściowo regulowany, to w obrocie funkcjonują tzw. „wolne taryfy", czyli cenniki nie zatwierdzane przez Prezesa URE.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP