PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Brak wiedzy o liberalizacji rynku energii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
28-06-2007 14:59

80 proc. Polaków nie wie, że po 1 lipca będą mogli wybrać sprzedawcę energii elektrycznej - wynika z badań firmy doradczej On Board PR i PBS DGA. Zdaniem ekspertów On Board PR działania informacyjne spółek energetycznych są niezbędnym warunkiem ich sukcesu w walce o indywidualnych odbiorców.

Zdecydowana większość Polaków nie wie, że od 1 lipca b.r. wchodzą w życie zmiany w Prawie Energetycznym uwalniające rynek energii i umożliwiające im m.in. wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Jak wynika z badań firmy doradczej On Board PR zrealizowanych przez PBS DGA, tylko niespełna 20 proc. Polaków powyżej 15 roku życia zdaje sobie z tego sprawę.
- Wiele firm energetycznych od długiego czasu prowadzi intensywną promocję. Niestety wygląda na to, że dla większości Polaków jej celowość wciąż pozostaje zagadką. Dlatego potrzebne są silne działania edukacyjne - to niezbędny warunek skuteczności w konkurowaniu o indywidualnych odbiorców energii - przekonuje Iwona Kubicz z On Board PR.

Poziom wiedzy na temat konsekwencji uwolnienia rynku energetycznego jest wyższy tylko w niektórych grupach społecznych. O możliwości wyboru sprzedawcy energii po 1 lipca wiedzą częściej np. przedstawiciele kadry kierowniczej (50 proc. odpowiedzi twierdzących), pracownicy umysłowi (71 proc.).

- Najmniej świadomi zbliżających się zmian są najmłodsi, czyli uczniowie i studenci. Prawdopodobnie dlatego, że w gospodarstwie domowym decyzję o ewentualnej zmianie sprzedawcy energii będą podejmować ich rodzice - komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA
Zdaniem Iwony Kubicz uświadomienie Polakom nowych możliwości, które mają to kluczowe zagadnienie z punktu widzenia sprzedaży energii według nowych zasad.

- Jeśli wiedza społeczeństwa pozostanie na tak niskim poziomie, nawet najostrożniejsze prognozy dotyczące skali migracji odbiorców indywidualnych mogą okazać się grubo przesadzone - ocenia Kubicz.

Badanie wykonano w czerwcu b.r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej grupie Polaków w wieku 15 lub więcej lat. Jest częścią wspólnego projektu badawczego On Board PR i PBS DGA, którego wyniki będą przedstawione w przygotowywanym obecnie raporcie "Jak zdobyć odbiorcę energii". Raport, który będzie przedstawiać m.in. gotowość Polaków do zmiany sprzedawcy energii oraz ew. czynniki decydujące o jego wyborze zostanie opublikowany na początku lipca b.r.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP