PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Capgemini prowadzi kolejny projekt dla grupy Energa

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
13-10-2016 17:35
Capgemini prowadzi kolejny projekt dla grupy Energa
Fot. mat. pras.

Capgemini Polska unowocześni platformę IBM FileNet P8 do najnowszej wersji IBM Case Manager oraz zrealizuje prace rozwojowe dla Energa S.A. Projekt jest prowadzony wspólnie ze spółką Energa Informatyka i Technologie i jest kolejną inicjatywą realizowaną dla tego klienta.

Działający obecnie w grupie Energa systemy obejmujące kluczowe procesy biznesowe w tym Bazę Wiedzy, zostaną dostosowane do najnowszej wersji platformy IBM FileNet 5.2.1. Dotychczasowe procesy i funkcjonalności zostaną przeniesione w oparciu o technologię IBM Case Manager, czyli system klasy ECM (Enterprise Content Management  - Systemy Zarządzania Treścią).
Na docelowej platformie zostaną też uruchomione nowe procesy w tym Obsługa Kancelaryjna, Automatyczny Obieg Faktur i Obsługa Wniosków na Zarząd. Co ważne platforma zostanie zintegrowana z istniejącym w firmie Energa systemem ERP. Użytkownicy dostaną do dyspozycji jedno narzędzie komunikujące się z systemami niezbędnymi do zarządzania przedsiębiorstwem.

- Prowadzony przez nas projekt należy do awangardy rozwiązań biznesowo- technologicznych stosowanych w Polsce. Jego innowacyjność polega właśnie na zastosowaniu technologii IBM Case Manager, która pozwala przenieść procesy  i funkcjonalności do nowej platformy – bezpieczniejszej, bardziej przejrzystej i przyjaznej dla użytkownika. Wiele firm dopiero rozważa to rozwiązanie – Energa wkrótce będzie je testować – mówi Paweł Marciniak, account manager w Application Services Capgemini Polska.

- Baza Wiedzy jest systemem korporacyjnym, który funkcjonuje w Grupie Energa od 2009 roku. Wykorzystywana jest jako repozytorium dokumentów. Obecnie z systemu tego korzysta niemal 1500 użytkowników we wszystkich spółkach Grupy. W repozytorium zgromadzonych jest około 33 tysięcy dokumentów. Realizacja  projektu ograniczy liczbę systemów IT wykorzystywanych w spółce, poprawi efektywność procesów oraz umożliwi objęcie zunifikowanymi w BW procesami również inne spółki w Grupie. Realizowane działania wzmacniają rolę i znaczenie Bazy Wiedzy jako kluczowego narzędzia wykorzystywanego do scentralizowanego zarządzania wiedzą w Grupie Energa. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia poziomu wykorzystania, współdzielenia oraz efektywności wykorzystania zasobów wiedzy. W konsekwencji stworzone zostaną korzystne warunki do kreowania nowej wiedzy organizacyjnej - mówi Maria Stępniewska, dyrektor Departamentu Nadzoru Korporacyjnego i Organizacji w Energa S.A.

Korzystając z doświadczeń użytkowników Bazy Wiedzy, w ramach projektu wprowadzone zostaną nowe funkcjonalności, uproszczenia i dostosowania już wykorzystywanych opcji BW, co w rezultacie zwiększy komfort pracy użytkowników. Zwiększenie ergonomii rozwiązania zostanie zapewnione również dzięki podniesieniu wersji (tzw. upgrade) wykorzystywanego oprogramowania IBM FileNet. Działanie to zwiększy poziom bezpieczeństwa przechowywanych w systemie informacji, poprzez wsparcie najnowszych wersji przeglądarek internetowych oraz umożliwienie dostępu do informacji udostępnianych podmiotom zewnętrznym ograniczając przy tym możliwość jej pobrania czy też wydruku.

Z zespołem ponad 180 tysięcy w  40 krajach, Capgemini jest jednym z największych na świecie dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu. Grupa odnotowała w 2015 globalny przychód w wysokości 11, 9 mld euro.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 262 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 268 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP