PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

CEZ Trade Polska stawia na małych i średnich odbiorców

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
09-01-2012 11:21
CEZ Trade Polska stawia na małych i średnich odbiorców
fot. PTWP

W ubiegłym roku firma CEZ Trade Polska sprzedała około 100 GWh energii, a na ten rok podpisała już umowy sprzedaży na ponad 200 GWh. Stawia na małych i średnich odbiorców oceniając ten segment rynku jako perspektywiczny.

CEZ Trade Polska prowadzi działalność w zakresie obrotu energią w Polsce od 2007 roku. W pierwszych latach działalności spółka sprzedawała energię głównie do największych odbiorców przemysłowych. W zeszłym roku rozpoczęła sprzedaż do małych i średnich firm – tzw. grupy taryfowej C. Zmianę profilu działalności spółka tłumaczy m.in. przyjętym przez Grupę CEZ modelem biznesowym, opartym w 100% na cenie rynkowej - tzw. zasadzie Mark to Market – tzn. wycenie ofert kierowanych do odbiorców według bieżących cen rynkowych.
- Model ten zapewnia, że CEZ Trade Polska sprzedając energię nie działa na szkodę udziałowców CEZ, co zdarza się konkurencyjnym firmom, które straty ponoszone przy sprzedaży energii jednej grupie odbiorców pokrywają zyskami uzyskiwanymi z innej grupy odbiorców, lub wyceniają oferty kierowane do odbiorców według średniej wartości portfela zakupionej przez siebie energii, często poniżej jej bieżącej ceny rynkowej. Na koniec minionego roku mieliśmy blisko 230 małych i średnich odbiorców, którym sprzedaliśmy około 100 GWh energii. Na 2012 rok podpisaliśmy już 260 umów na łączny wolumen 200 GWh. Segment małych i średnich firm oceniamy jako perspektywiczny - mówi Witold Pawłowski, członek zarządu CEZ Trade Polska.

CEZ Trade Polska podkreśla, że pomiędzy sprzedawcami panuje duża konkurencja, a w rezultacie trudno liczyć na lojalność odbiorców i współczynnik rotacji klientów z segmentu małych i średnich firm wynosi około 50 proc. CEZ Trade Polska wskazuje też, że czynnikiem mającym ogromny wpływ na funkcjonowanie rynku energii są taryfy na energię elektryczną dla gospodarstw domowych, zatwierdzane corocznie w grudniu przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

- Pomijając fakt, że taryfy obejmują około 30% energii, która sprzedawana jest z pominięciem zasad rynkowych, bardzo istotnym utrudnieniem dla sprzedawców jest termin ich zatwierdzania - koniec roku. Do momentu zatwierdzenia taryf, sprzedawcy praktycznie nie wiedzą czy i jaką stratę - lub zysk, ale dotychczas nie było takiej sytuacji- poniosą na sprzedaży energii dla gospodarstw domowych, a w związku z tym jakie ceny energii powinni zaoferować innym grupom odbiorców. Jedyną możliwością dla takich sprzedawców, aby pokryć stratę ze sprzedaży dla gospodarstw domowych jest zawyżanie cen dla segmentu małych i średnich odbiorców. W przypadku CEZ Trade Polska nie subsydiujemy innych grup taryfowych – mówi Witold Pawłowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP