Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy firmy telekomunikacyjne podbiją rynek energii?

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
30-10-2014 06:21
Czy firmy telekomunikacyjne podbiją rynek energii?
fot. Andrzej Wawok

Po spółkach telekomunikacyjnych wchodzących na rynek energii elektrycznej można spodziewać się sporej kreatywności w konstruowaniu oferty. Na rynku energii telekomy spotykają się jednak z problemami, które nie występują na rynku telekomunikacyjnym - mówi wnp.pl Marek Kulesa, dyrektor biura Towarzystwa Obrotu Energią (TOE).

- Firmy telekomunikacyjne kierują swoją ofertę przede wszystkim do gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, co powoduje, że ten rynek jest coraz bardziej płynny i zwiększa się przy tym aktywność pozostałych graczy - mówi Marek Kulesa, dyrektor biura Towarzystwa Obrotu Energią (TOE).
Po spółkach wchodzących na rynek energii elektrycznej można spodziewać się sporej kreatywności w konstruowaniu oferty, np. w łączeniu sprzedaży energii z różnymi innymi produktami lub usługami, co powinno przyśpieszyć rozwój rynku energii.

Marek Kulesa zwraca uwagę, że część firm telekomunikacyjnych dopiero rozpoczyna działalność na rynku energii i styka się z bolączkami, które już znają inni uczestnicy rynku energii, jak kłopoty z przekazywaniem danych pomiarowo-rozliczeniowych pomiędzy sprzedawcami a OSD czy wysoki poziom skomplikowania umów.

- Pierwszy okres może być bardzo trudny dla tych firm ze względu na różnice w stopniu rozwoju rynku telekomunikacyjnego i rynku energii. Rynek telekomunikacyjny jest znacznie bardziej rozwinięty. Firmy telekomunikacyjne wchodzące na rynek energii przyzwyczajone są do pewnych zachowań i automatyzacji wielu procesów, a na rynku energii nie wygląda to tak dobrze, wciąż trwają prace nad udoskonaleniem mechanizmów rynkowych – dodaje Marek Kulesa.

Przyznaje, że pomimo tych trudności, z których nowi sprzedawcy muszą zdawać sobie sprawę, rośnie liczba firm telekomunikacyjnych, oraz operatorów telewizji kablowych i dostawców usług multimedialnych, zainteresowanych wejściem na rynek energii.

- To, czy te firmy osiągną to, co zamierzały nie okaże się za pół roku, czy po roku, lecz po dłuższym okresie czasu. W przypadku większych graczy należy zakładać, że jest to strategia co najmniej średnioterminowa – ocenia Marek Kulesa.

Zwraca przy tym uwagę, że nowi sprzedawcy muszą zmierzyć się także z barierą stosunkowo małej świadomości klientów. Wielu z klientów nie wie, że może zmienić sprzedawcę energii. W przypadku telefonii klienci są przyzwyczajeni do tego, że łatwo i bez problemu można zmienić operatora (w elektroenergetyce zmieniamy sprzedawcę), a odpowiednie instytucje stoją na straży interesów konsumenta. Na rynku energii elektrycznej zdarzają się sprzedawcy, którzy wszelkimi sposobami, nie zawsze uczciwymi, chcą pozyskać klienta.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP