Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy klienci Vattenfalla byli wprowadzani w błąd?

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
27-04-2011 19:45

Vattenfall Sales Poland zamierza zawiadomić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o domniemaniu wprowadzenia w błąd jego klientów przez, jak został poinformowany, przedstawicieli Energetycznego Centrum, działających na rzecz spółki Energia dla Firm.

- Przygotowujemy pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym poinformujemy, że naszym zdaniem istnieje domniemanie prowadzenia działań wprowadzających w błąd odbiorców energii elektrycznej, przez przedstawicieli Energetycznego Centrum działającego w imieniu Energii dla Firm. Informacje, które dostaliśmy od klientów dają mi legitymacje do tego, żeby skierować sprawę do zbadania - mówi Grzegorz Lot, wiceprezes Vattenfall Sales Poland.
Vattenfall Sales Poland (VSP) wyjaśnia, że zanotował zgłoszenia 66 swoich klientów będących osobami fizycznymi, którzy poinformowali VSP o tym, że podpisali umowy sprzedaży energii elektrycznej z Energią dla Firm namówieni do tego przez przedstawicieli Energetycznego Centrum.

- Klienci twierdzą, że zostali wprowadzeni w błąd, bo byli przekonani, że podpisują umowę z Vattenfall i żaden z nich nie chciał zmienić sprzedawcy. Klienci twierdzą, że odwiedzający ich handlowcy przedstawiali się w większości, jako przedstawiciele Vattenfall, Zakładu Energetycznego lub też Energetycznego Centrum, ale działającego w imieniu Vattenfall, a ponadto, że nie byli informowani, o tym iż podpisanie umowy wiąże się ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej – wyjaśnia Grzegorz Lot.

Według informacji otrzymanych od Pawła Owczarskiego, prezesa Energii dla Firm, Energetyczne Centrum ma koncesję na obrót energią elektryczną, ale dopiero jest w trakcie podpisywania generalnych umów dystrybucyjnych i klientów dla siebie zacznie pozyskiwać dopiero za jakiś czas. Natomiast teraz klientów pozyskuje Energia dla Firm na podstawie przyznanej koncesji, podpisanych umów dystrybucyjnych i poprzez sieć sprzedaży, którą posiada, a w przypadku klientów indywidualnych wykorzystuje markę Energetyczne Centrum, bo to jest marka dla klientów masowych i antycypuje to, że w najbliższej przyszłości klienci będą już akwirowani przez Energetyczne Centrum. Prezes Owczarski z góry nie wyklucza, że jakiś przedstawiciel handlowy mógł wprowadzić klienta w błąd, ale zarazem zaznacza, że jeśli umowa wchodzi w życie to znaczy, że klient potwierdził, że rozumie, że zawarł umowę z nowym sprzedawcą.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP