PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy ludzie zechcą płacić za smart energy?

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
04-05-2015 12:05
Czy ludzie zechcą płacić za smart energy?
Fot. Shutterstock.com

Dostawcy dysponują technologiami, których wdrożenie oznaczałoby dalszą poprawę efektywności gospodarowania energią. Ich pełne wdrożenie wymaga jednak przekonania klientów, że im też opłaci się sfinansować zmiany.

Jeśli przyjąć, że inteligentna energia to głównie integracja dostępnych możliwości technicznych i informatycznych, to dość ostrożnie należy formułować oczekiwania wobec rozwiązań typu smart - wynika z debaty "Smart energy. Inteligentna energia w świecie", która została przeprowadzona podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Debata "Smart energy. Inteligentna energia w świecie" miała kilka zasadniczych wątków, do których można zaliczyć przygotowanie przemysłu do wdrażania rozwiązań poprawiających efektywność zużycia energii, adekwatność rozwoju społeczeństw do absorpcji zmian, czy miejsce Polski na drodze do stosowania najnowszych dostępnych rozwiązań. Paneliści wskazywali, że jeśli idzie o możliwie roztropne korzystanie z energii elektrycznej, to trudno doszukać się jednego, uniwersalnego rozwiązania, które można by uznać za model przyszłości.

- Mówi się raczej o rozwiązaniach zdecentralizowanych i mówimy o elastycznych elektrowniach różnego rodzaju, mówimy też o rozwiązaniach energooszczędnych i też nie chodzi o jeden produkt, mówimy o domach generujących energię, czy o ogniwach fotowoltaicznych - wskazywał Dirk Elvermann, dyrektor zarządzający BASF Polska.

Jakub Faryś, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, podkreślał, że w przypadku branży motoryzacyjnej w sferze oszczędności energii bardzo dużo zależy od użytkowników aut, bo chociaż przemysł stara się produkować pojazdy jak najbardziej przyjazne środowisku, to na przykład zużycie paliwa zależy od stylu jazdy.

- Jesteśmy bardzo dużą branżą. Motoryzacja to setki fabryk na świecie. Niektóre są bardzo stare, niektóre są całkowicie nowe i te najnowsze są projektowane i budowane w bardzo nowoczesny sposób po to, aby pokazać, że nasza branża dba o środowisko. Przykro powiedzieć, ale takich fabryk jest tylko kilka. To, na czym my się skupiamy, to najstarsze fabryki. Jeden kierunek to oszczędzanie energii, bo potrzebujemy coraz więcej energii, żeby produkować samochody, a drugi to ochrona środowiska. (…) Chcę podkreślić, że branża robi wszystko co w jej mocy, żeby być przyjaznym dla środowiska, jak się tylko da - stwierdził Jakub Faryś.

Łukasz Gola, Head of Business Development, Hitachi Europe, oceniał, że powinniśmy przestać myśleć o energii tradycyjnie i wskazywał, że dla reprezentowanego przez niego koncernu kluczowa jest elastyczność.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 733 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP