Sieć komórkowa Plus sprzedaje energię odbiorcom biznesowym i indywidualnym. Wspólną sprzedaż energii prowadzą Tauron i T-Mobile. Jak mówi Jerzy Kalinowski, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie środkowo-wschodniej w KPMG, oferta Plusa może być bardziej opłacalna niż Taurona i T-Mobile.
- W przypadku Polkomtela sprzedaż energii elektrycznej w sieci sprzedaży ma proste uzasadnienie biznesowe. Grupa kontrolowana przez Zygmunta Solorz-Żaka jest właścicielem Zespołu Elektrowni Pątnów Adamów Konin (ZE PAK), istotnego producenta energii, ale nie jest jednak bezpośrednio obecna w sektorze dystrybucji i sprzedaży energii odbiorcom końcowym. Jeśli grupa Zygmunta Solorz-Żaka za pomocą Polkomtela będzie bezpośrednio sprzedawać energię odbiorcom końcowym, zarówno klientom biznesowym jak i indywidualnym, to dzięki temu wyeliminuje pośredników, a więc większa marża pozostanie w ramach grupy. To typowe skrócenie łańcucha wartości – mówi wnp.pl Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie środkowo-wschodniej w KPMG w Polsce.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czym oferta Plusa na rynku energii różni się od oferty Taurona i T-Mobile?