PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobre zmiany w projekcie ustawy o elektomobilności

Autor: wnp pl (AS)
13-10-2017 19:17 |  aktualizacja: 13-10-2017 18:28
Dobre zmiany w projekcie ustawy o elektomobilności

Najważniejszą zmianą w projekcie ustawy o elektromobilności jest pomysł urynkowienia procesu powstawania infrastruktury ładowania.

Fot. Shutterstock.com

Zapowiedź urynkowienia procesu powstawania infrastruktury ładowania, wsparcia fiskalnego i wprowadzenia korzyści pozafinansowych dla użytkowników pojazdów elektrycznych - to pozytywne zmiany, jakie wprowadzono do projektu ustawy o elektromobilności podczas konsultacji - uważa Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

  • Urynkowienie procesu powstawania infrastruktury ładowania to dobra zmiana – uważa PSPA
  • Korzystna jest również zapowiadana rezygnacja z tworzenia zbyt restrykcyjnych, a przez to nierealistycznych stref zeroemisjynych na rzecz stref niskoemisyjnych
  • PSPA jest również zadowolone z zapowiedzi większego wsparcia finansowego dla rozwoju elektromobilności

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych jest zadowolone z przebiegu zakończonych w piątek konsultacji projektu ustawy o elektromobilności. Za najważniejszą zmianę uznaje pomysł urynkowienia procesu powstawania infrastruktury ładowania. Stowarzyszenie przypomina, że aktywnie zgłaszało ten postulat, powołując się na najlepsze praktyki państw zachodnich.

Zdaniem PSPA, potrzebne jest przyjęcie takich samych zasad wsparcia dla wszystkich publicznie dostępnych stacji powstających w Polsce oraz przeznaczenie dodatkowych środków na ich wsparcie. W nowym projekcie resort ogłosił, że idzie w kierunku urynkowienia, a mniej będzie starał się sterować administracyjnie całym procesem. Spadnie zaangażowanie gmin w budowę infrastruktury ładowania, a pierwszeństwo będą miały podmioty rynkowe.

– Dynamika rozwoju rynku elektromobilności, jak wskazują przykłady międzynarodowe, w znacznym stopniu zależy nie tylko od dostępności publicznych, ale też prywatnych punktów ładowania. Jednym z palących dylematów jest dostęp do ładowania w budynkach wielofunkcyjnych i wielorodzinnych, czyli w blokach mieszkalnych – twierdzi Maciej Mazur z PSPA.

- W realiach polskich, większość terenów silnie zurbanizowanych stanowią budynki wielorodzinne. Z tego względu zapewnienie ich mieszkańcom możliwości ładowania e-samochodów stanowi kluczowe wyzwanie, które tak naprawdę określi tempo i zasięg rozwoju elektromobilności w Polsce. Potwierdzają to zresztą nasze badania. Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL zapytało Polaków, gdzie będą chcieli ładować swoje auta. 83. proc. z nich wskazało własne domy – mówi Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – dodaje.

Ustawa zawiera także cele ilościowe w zakresie infrastruktury. Podstawowa sieć bazowa ma liczyć ok. 6 tys. punktów ładowania energią elektryczną i ok. 70 stacji gazu ziemnego CNG. Gdyby nie udało się ich osiągnąć, na przełomie lat 2018-19 dojdzie do rewizji planów i uruchamienia mechanizmów towarzyszący w ramach budowy infrastruktury z pomocą operatorów sektora energetycznego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP