PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

EDF Polska celuje w 10 proc. rynku energii dla MŚP

Autor: wnp.pl (ICh)
05-03-2015 17:33
EDF Polska celuje w 10 proc. rynku energii dla MŚP
Fot. Fotolia

Badania przeprowadzone na zlecenie EDF pokazały, że rynek małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce to ponad 1 mln klientów, zużywających ponad 20 TWh energii elektrycznej rocznie. Przy tym szacunki wskazują, że chociaż na zmianie sprzedawcy energii można znacznie oszczędzić, to dotychczas tylko niespełna 10 proc. klientów tego segmentu zmieniło sprzedawcę energii elektrycznej.

W ocenie EDF Polska wyniki badań oznaczają, że jest ogromny potencjał rozwoju sprzedaży i firma zamierza go wykorzystać. EDF Polska deklaruje, że jej nadrzędnym celem jest osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku sprzedaży energii elektrycznej w segmencie MŚP.
- Ponieważ podjęliśmy decyzje o inwestowaniu w nasze aktywa wytwórcze i ponieważ stwierdziliśmy, że większego rozwoju w produkcji nie będziemy mieli - to tak naprawdę jedyna możliwość rozwoju jest po stronie sprzedażowej i stwierdzamy, że w Polsce można rozwijać tę działalność - wyjaśniał Thierry Doucerain, prezes zarządu EDF Polska.

EDF Polska dysponuje aktywami wytwórczymi w energetyce konwencjonalnej (elektrownie i elektrociepłownie) o mocy zainstalowanej przekraczającej 3000 MWe. Największa źródło wytwarzania firmy to elektrownia Rybnik o mocy zainstalowanej około 1800 MW. Program modernizacji aktywów wytwórczych EDF w Polsce ma wartość około 3,3 mld zł. Firma ma w Polsce około 10 proc. udział w rynku produkcji energii elektrycznej i około 15 proc. udział w rynku ciepła. Na rynku sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końcowych bynajmniej nie jest nowicjuszem.

- W 2013 roku zdecydowaliśmy się znacząco zwiększyć naszą aktywność na rynku sprzedaży i rozwinąć sprzedaż do dużych odbiorców przemysłowych i sektora usług. Wykazaliśmy, że na rynku sprzedaży energii elektrycznej jesteśmy w stanie odnosić sukcesy. W ciągu trzech lat ( 2013-2015 -red.) zwiększyliśmy sprzedaż z 1,2 TWh do 3,5 TWh, czyli tak naprawdę potroiliśmy nasz udział w rynku. Dane za 2015 rok dotyczą umów, które mamy już podpisane - informował Jerome Bottin, członek zarządu, dyrektor handlowy EDF Polska.

EDF Polska w ubr. wyprodukował około 14 TWh energii elektrycznej. Obecnie sprzedaje odbiorcom końcowym energię, która w około 95 proc. pochodzi z jego własnej produkcji. Firma zadeklarowała, że mając pewność co do najwyższego standardu obsługi klienta zapewni wszystkim nowym klientom możliwość zweryfikowania propozycji spółki w ciągu 3 miesięcy od zawarcia kontraktu. Spółka podała, że w praktyce oznacza to możliwość odstąpienia od umowy, jeżeli standardy usług w ramach tzw. „Gwarancji Dobrego Wyboru” EDF nie zostaną spełnione. Dla realizacji celu byciu najlepszym biznesowym wyborem dla swoich klientów EDF otworzył własne Centrum Obsługi Klienta w Krakowie. EDF nie odżegnuje się od wejścia na rynek sprzedaży energii elektrycznej dla gospodarstw domowych, ale też nie składa zbyt daleko idących deklaracji w tej sprawie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP