PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Efektywność energetyczna okiem odbiorców energii

Autor: wnp.pl (Patrycja Batóg)
23-11-2010 10:47
Efektywność energetyczna okiem odbiorców energii

Od kilku lat śledzimy na bieżąco kolejne projekty ustawy, która ma służyć wdrożeniu dyrektywy 2006/32/WE w naszym kraju. Założeniem ustawy, jest ograniczenie zużycia energii, strat w jej dystrybucji oraz poprawa jakości środowiska naturalnego. W trakcie naszej współpracy z klientami należącymi zarówno do sektora publicznego jak i prywatnego, można zaobserwować jednak kilka problemów, które nie dość, że nie ułatwiają wdrażania dobrych praktyk, to, co gorsza, skutecznie zniechęcają do podejmowania wysiłków w zakresie oszczędzania zużycia energii - wyjaśnia dla wnp.pl Dominik Karbowski, członek zarządu CapitalConcept.

Zdaniem Karbowskiego przykładów jest kilka. Jednym z nich jest brak obowiązku podawania określonych informacji przez dostawców energii na fakturach rozliczeniowych.
- Pomijam fakt skomplikowania sposobu prezentacji informacji na fakturach, co powoduje ich nieczytelność dla przeciętnego klienta. Nasi kontrahenci, w zależności od regionu i określonego dostawcy, otrzymują różne informacje wyszczególnione na fakturach, które z pozoru powinny być takie same i prezentować tożsame treści. I tak np. zlokalizowani na Dolnym Śląsku są w stosunkowo komfortowej sytuacji. Otrzymując fakturę VAT mają wyszczególnione 2 parametry: moc zamówioną oraz maksymalna moc wykorzystaną w danym okresie rozliczeniowym – mówi Dominik Karbowski.

Jak twierdzi CapitalConcept, firma realizująca projekty m.in z zakresu poprawy efektywności energetycznej i redukcji kosztów w przedsiębiorstwie, dzięki takiemu rozwiązaniu odbiorca ma możliwość weryfikacji w prosty sposób, czy moc zamówiona jest optymalna, na granicy przekroczenia czy może co miesięczne faktury z tytułu zużycia znacząco przekraczają faktyczne zapotrzebowanie.

- Wbrew pozorom, tak proste działanie jakim jest stały monitoring ponoszonych kosztów, może przysporzyć danemu podmiotowi sporych oszczędności, co w ostatnim czasie zaczęło dostrzegać coraz więcej podmiotów. Jest to tendencja coraz bardziej widoczna nawet w jednostkach sektora publicznego, gdzie jeszcze 3 lata temu spotkać można było miasta, w których wszystkie obiekty (zarówno małe przedszkole czy szkoła z basenami), miały moc zamówioną na tym samym poziomie, np. 75kW. Przez niedopilnowanie, albo przede wszystkim brak mobilizacji do weryfikacji danego stanu, małe obiekty częstokroć płaciły na wyrost, a duże ponosiły bolesne konsekwencje finansowe przekraczania mocy zamówionej. Dzisiaj coraz częściej spotykam gminy, w których moc zamówiona jest dobrana na tyle dokładnie, na ile pozwala tradycyjny system gospodarowania energią elektryczną – tłumaczy dalej Karbowski.

Niestety np. część odbiorców w Wielkopolsce, na fakturze uzyskuje wyłącznie informacje o mocy zamówionej, bez informacji o maksymalnie wykorzystanej mocy, mimo że układy rozliczeniowej na to pozwalają.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP