PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Enea chce zwiększyć sprzedaż detaliczną

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
21-03-2014 16:33

Generalnie w 2014 roku będziemy dążyć do poziomu sprzedaży z 2012 roku. Widzimy to pozytywnie - powiedział Grzegorz Kinelski, wiceprezes zarządu ds. handlowych Enea.

W 2013 roku Enea sprzedała odbiorcom końcowym 13,205 TWh wobec 14,935 TWh w roku 2012, co oznaczało spadek wolumenu o 11,6 proc. Mimo to EBITDA segmentu obrotu za 2013 rok wyniosła 251 mln zł, co oznaczało wzrost o 35 mln zł w porównaniu z 2012 rokiem.
- Już w 2013 roku pokazaliśmy, że możemy mieć lepsze wyniki w segmencie sprzedaży. Pomimo hurtowych cen energii utrzymujących się na niskim poziomie i mimo tego, że sprzedaliśmy tylko 13,2 TWh energii to zrobiliśmy 251 mln zł EBITDA. 2013 rok skutkował spadkiem wolumenu sprzedaży , ale głównie w grupach taryfowych A. Chcielibyśmy w 2014 ten wolumen nadgonić – mówił Grzegorz Kinelski, wiceprezes zarządu ds. handlowych Enea.

Planowane zwiększenie sprzedaży detalicznej w 2014 roku oznacza w praktyce, jak nam wyjaśnił wiceprezes Grzegorz Kinelski, że Enea w 2014 roku będzie dążyć do poziomu sprzedaży z 2012 roku.

W 2013 roku Enea sprzedała odbiorcom z grup taryfowych A około 1,595 TWh wobec około 3,083 TWh w 2012, co oznaczało spadek o 48,3 proc. Odbiorcy z grup taryfowych B kupili w ub.r. od Enei 4,645 TWh, co oznaczało spadek sprzedaży o 3,9 proc. Z kolei odbiorcom z grup C Enea sprzedała w 2013 około 2,536 TWh, co oznaczało spadek wolumenu o 2,6 proc. Ubiegłoroczna sprzedaż grupy dla grupy taryfowej G wyniosła 4,429 TWh i to oznaczało wzrost sprzedaży o 0,3 proc.

- Jeśli chodzi o produkty, to 2013 rok był w ogóle pierwszym rokiem kiedy zaoferowaliśmy produkty dla gospodarstw domowych lub dla grupy taryfowej C. Dotychczas posługiwaliśmy się tylko naszą taryfą i lokalizowaliśmy naszych klientów. Ta lokalizacja była bardzo niska głównie w grupach A i B, gdzie klienci biorą czynny udział w rynku TPA. Natomiast grupa C, czyli mały i średni biznes oraz grupa G, czyli segment gospodarstw domowych nie otrzymywała w poprzednich latach żadnych ofert , żadnych produktów i to zmieniliśmy - powiedział wiceprezes Grzegorz Kinelski.

Enea podała, że na 2014 rok ma już kupione 95-100 proc. potrzebnej energii po cenie w granicach 155-165 zł/MWh, na 2015 rok – 15-20 proc. energii po cenie 160-170 zł/MWh, a na 2016 rok – 0-5 proc. energii po cenie 160-170 zł/ MWh.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

ENEA [ENA]

kurs:

9.48 PLN -0.18 (-1.86%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP