Enea, która wypowiedziała Infovide-Matrix umowę na system ISOK, prowadzi obecnie analizy ws. możliwości rozwoju systemów obecnie wykorzystywanych. Nie wyklucza, że w celu usprawnienia aktualnie wykorzystywanych systemów skorzysta z usług obecnych dostawców - wynika z wypowiedzi rzecznika Enei Sławomira Krenczyka.
"W związku z powyższym, nie sposób obecnie przesądzić czy Enea zleci wdrożenie nowych narzędzi dostawcom aktualnie wykorzystywanych systemów. Nie jest jednak wykluczone, że Enea skorzysta z usług tych podmiotów w celu usprawnienia pracy aktualnie wykorzystywanych systemów" - dodał.
Głównymi systemami bilingowymi wykorzystywanymi obecnie w Enei są systemy dostarczone przez Asseco Poland i Sygnity.
Enea we wrześniu 2012 r. podpisała z Infovide-Matrix umowę na budowę i wdrożenie oraz utrzymanie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK), obejmującego system bilingowy i system CRM. Wynagrodzenie przewidziane w kontrakcie ustalone było na ok. 59,78 mln zł netto. Realizacją projektu ISOK w Enei zainteresowane było też m.in. Asseco Poland, ale w marcu 2012 r. wycofało się z przetargu.
We wrześniu 2013 r. Enea wypowiedziała jednak umowę na wdrożenie ISOK i naliczyła karę umowną w wysokości 11,9 mln zł. W ocenie Infovide-Matrix odstąpienie było bezpodstawne.
W komunikacie prasowym z 23 września o odstąpieniu od umowy na system ISOK Enea informowała, że rozważa inne modele wdrożenia i zapewnienia prawidłowego działania systemu umożliwiającego obsługę klientów. Cytowany w komunikacie wiceprezes spółki Grzegorz Kinelski informował, że chce, aby system taki zaczął działać najpóźniej w przyszłym roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Enea może skorzystać z usług Asseco i Sygnity przy rozwoju systemów IT