Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Enea Operator skróciła czas przerw w zasilaniu klientów

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
23-03-2015 19:35
Enea Operator skróciła czas przerw w zasilaniu klientów

Enea Operator wprowadza w życie wiele projektów, których celem jest poprawa bezpieczeństwa dostaw energii.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Enea Operator skróciła czas trwania nieplanowanych przerw w dostawach energii elektrycznej do klientów z 353,5 minuty w 2013 roku do 219,43 minuty w 2014, czyli o ponad 134 minuty, a wskaźnik częstotliwości występowania nieplanowanych przerw obniżyła z 4,18 w roku 2013 do 3,21 w 2014 roku.

- Od kilku lat inwestujemy blisko 1 mld zł rocznie w modernizację, rozbudowę i budowę nowej infrastruktury energetycznej. Dwa lata temu zaczęliśmy jeszcze bardziej intensywne prace nad poprawą wskaźników przerw, a w ubiegłym roku przyjęliśmy w spółce specjalny, kompleksowy program poprawy wskaźników SAIDI i SAIFI. Jak pokazują wskaźniki, nasze działania dały efekt w postaci krótszych o ponad dwie godziny nieplanowanych przerw. Skoro mamy także pozytywne sygnały od klientów, to oznacza, że tak duża poprawa jest naprawdę zauważalna" - powiedział Michał Jarczyński, prezes Enea Operator.
Enea Operator wprowadza w życie wiele projektów, których celem jest poprawa bezpieczeństwa dostaw energii. To między innymi rozszerzenie zakresu realizacji prac pod napięciem, w tym na poziom średniego napięcia, standaryzacja zarządzania procesem wycinki w pasach linii, co w większym stopniu ogranicza awarie spowodowane przez spadające drzewa i konary, kompleksowa automatyzacja i monitorowanie sieci średniego napięcia, co pozwala na zdalne i precyzyjne wydzielanie miejsc awarii, a w konsekwencji ograniczenie liczby klientów pozbawionych dostaw prądu do koniecznego minimum.

- Bardzo dobry, ubiegłoroczny wynik jeszcze bardziej dopinguje nas do pracy, ponieważ widzimy jej wymierne efekty. Dodatkowo cały czas przygotowujemy się do wprowadzenia nowej regulacji jakościowej, która ma obowiązywać od 2016 roku i będzie promowała operatorów systemów dystrybucyjnych świadczących wysokiej jakości usługi w zakresie dostaw energii elektrycznej. W związku z tym już teraz podejmujemy działania, prowadzące do stałego obniżania wskaźników przerw w dostawach poprzez wprowadzanie w spółce inicjatyw zwiększających niezawodność pracy sieci dystrybucyjnej. W tym roku wprowadzamy kolejne zmiany, które mają służyć dalszej poprawie wskaźników, między innymi wdrożyliśmy nową organizację pracy posterunków energetycznych, które wzmocnione kadrowo i wyposażone w odpowiedni sprzęt będą zdolne szybko reagować na potrzeby naszych klientów - powiedział Marek Szymankiewicz, wiceprezes Enea Operator odpowiedzialny za infrastrukturę.

Enea Operator obniżyła także wskaźniki dotyczące planowanych przerw w zasilaniu. W 2014 roku czas takich przerw wyniósł 106,9 minuty wobec 127,39 minuty w 2013 roku. Firma wskazuje, że dzieje się to w sytuacji, gdy prowadzi liczne inwestycje i modernizacje na dużą skalę, które wymagają wyłączeń. Tu efekty przynosi zarówno lepsza, ciągle udoskonalana organizacja pracy jak i coraz szersze zastosowanie prac wykonywanych w technologii pod napięciem, czyli bez wstrzymywania dostaw energii do klientów. Dzięki upowszechnieniu tej technologii wśród brygad własnych oraz firm zewnętrznych w ubiegłym roku czas trwania przerw planowych został skrócony o 56 minut.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP