PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Enea zwiększyła sprzedaż energii o 23 proc.

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
12-11-2014 17:08

W pierwszych trzech kwartałach br. Enea sprzedała odbiorcom końcowym o 23 proc. energii elektrycznej więcej niż w analogicznym okresie 2013, ale licząc rok do roku pozwoliło to w tym biznesie tylko na 2 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży.

W pierwszych trzech kwartałach br. Enea sprzedała odbiorcom końcowym 11 974 GWh wobec 9 740 GWh w analogicznym okresie 2013, co oznaczało wzrost o 23 proc. Największy wzrost spółka odnotowała w sprzedaży do największych odbiorców ( zespół grup taryfowych A), bo z 1144 GWh do 3 443 GWh tj. o 201 proc. W przypadku odbiorców z grupy taryfowej B sprzedaż ukształtowała się na poziomie podobnym jak rok temu ( 3 456 GWh w trzech kwartałach 2014 wobec 3444 GWh w analogicznym okresie 2013). Natomiast w przypadku odbiorców z grupy C w pierwszych trzech kwartałach br. wobec analogicznego okresu ubr. nastąpił spadek sprzedaży o około 1 proc,. ( z 1874 GWh w ubr. do 1853 GWh w br.) , a w przypadku odbiorców z grupy G spółka odnotowała spadek sprzedaży o 2 proc. ( z 3 278 GWh w pierwszych 9 miesiącach ubr. do 3222 GWh w analogicznym okresie br.).
- Już od kilkunastu miesięcy obserwujemy efekt pełnego uwolnienia rynku, a można powiedzieć, że nawet wojny cenowej i to nie jest kwestia obranej strategii. Można oczywiście nie sprzedawać, nie rozwadniać wolumenu i szukać tylko kontraktów wysokomarżowych , ale takich kontraktów, szczególnie w segmencie strategicznych klientów, na rynku już nie ma. (…) Nadrabiamy ilością wolumenu po to, żeby zminimalizować straty na marżach i na tym budujemy nasze plany sprzedaży i strategię – mówił Grzegorz Kinelski, wiceprezes zarządu Enei ds. handlowych.

Czytaj także: Udane trzy pierwsze kwartały br. dla Enei

Mimo istotnego ilościowego wzrostu sprzedaży energii odbiorcom końcowym Enea zanotowała tylko 2 proc. wzrost przychodów z tej działalności, z 2,638 mld zł po trzech kwartałach 2013 do 2,701 mld zł po trzech kwartałach 2014. Enea zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży dla klientów w grupach A – o 126 proc, a w sprzedaży do pozostałych grupach odbiorców spadki przychodów. Niewielki wzrost przychodów, przy tak dynamicznym wzroście sprzedaży, wynika z obniżki cen sprzedaży na skutek rosnącej konkurencji na rynku detalicznym oraz obniżki cen energii w taryfie z zespołu grup taryfowych G. Enea poinformowała, że poprosiła URE o czas do 19 listopada br. na złożenie wniosku taryfowego w sprawie cen sprzedaży energii elektrycznej w 2015 roku dla odbiorców z grupy taryfowej G, która obejmuje głównie gospodarstwa domowe. Spółka podała ponadto, że poziom należności przeterminowanych segmentu obrotu spadł w porównaniu ze stanem na koniec 2013 roku.

NA GIEŁDZIE

ENEA [ENA]

kurs:

9.47 PLN -0.01 (-0.11%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP