PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa Operator: 99-proc. skuteczność inteligentnych odczytów

Autor: wnp.pl (ICH)
29-10-2013 10:57
Energa Operator: 99-proc. skuteczność inteligentnych odczytów
Fot. Andrzej Wawok

- Dla liczników przekazanych do eksploatacji dane niezbędne do rozliczeń z klientami przekazywane są zdalnie do systemu informatycznego z skutecznością na poziomie 99 proc. Początkowo zakładaliśmy, że sukcesem będzie uzyskanie 95 proc. skutecznych odczytów - powiedział Rafał Czyżewski, prezes zarządu Energa Operator.

Energa Operator poinformowała o zakończeniu I etapu budowy systemu inteligentnego opomiarowania w ramach którego m.in. wymieniła liczniki w 106 tys. gospodarstw domowych, zmodernizowała 1558 stacji energetycznych i zainstalowała 1558 łączy telekomunikacyjnych. W zakończonym etapie projektu ustanowiono technologie przesyłu danych (PLC LV oraz 3GPP/CDMA), a także zbudowano od podstaw system informatyczny do obsługi i zarządzania danymi pochodzącymi z liczników. Wdrożenie objęło Drawsko Pomorskie, Władysławowo i Kalisz.
- Zbudowany przez nas system jest zgodny z wymaganiami Urzędu Regulacji Energetyki. Pozwala dokonać pomiarów energii w 15 minutowych interwałach. Dla liczników przekazanych do eksploatacji dane niezbędne do rozliczeń z klientami przekazywane są zdalnie do systemu informatycznego z skutecznością na poziomie 99 proc.. Początkowo zakładaliśmy, że sukcesem będzie uzyskanie 95 proc. skutecznych odczytów - powiedział Rafał Czyżewski, prezes zarządu Energa Operator.

Energa-Operator poinformowała, że zarówno spółka jak i jej klienci wykorzystują już możliwości, które przynosi system. W lokalizacjach, w których zainstalowano inteligentne liczniki (Drawsko Pomorskie, Władysławowo oraz Kalisz), realizacja odczytów, czy zmiana taryfy energii elektrycznej nie wymaga wizyt przedstawicieli firmy. Zdalnie są także realizowane procedury załączenia i odłączenia licznika. Uruchomione zostały także nowe narzędzia dla klientów, mających już nowe liczniki: portal oraz aplikacje mobilne pozwalające na codzienne sprawdzanie zużycia energii. Ponadto system umożliwia dokonanie rozliczenia w dowolnym, wyznaczonym przez klienta dniu miesiąca, w ramach ofert sprzedawców związanych z rozliczeniami. Funkcjonalność taka dostępna jest już w Kaliszu i będzie stopniowo uruchamiana na pozostałych obszarach wdrożenia.

- Oceniamy, że pierwszy etap wdrożenia inteligentnego opomiarowania zakończył się sukcesem. Przyjęliśmy optymalny model, w którym nasza spółka jest integratorem całego rozwiązani. Podzieliliśmy system na 3 niezależne warstwy - system centralny, telekomunikację oraz liczniki. Dzięki temu mamy zapewnioną dużą elastyczność i jesteśmy niezależni od dostawców, czy konkretnych technologii. Zbudowaliśmy system używając otwartych standardów, co pozwoli nam kupować dalsze partie infrastruktury na bardzo konkurencyjnym rynku. Rozpoczęliśmy już także prace nad wykorzystaniem systemu do wdrożenia nowych funkcjonalności: lokalnego bilansowania energii, czy odczytów liczników innych mediów - poinformował Rafał Czyżewski.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP