PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa-Operator: blisko 250 mln zł na poprawę niezawodności zasilania

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
05-01-2015 11:56
Energa-Operator: blisko 250 mln zł na poprawę niezawodności zasilania
fot. Fotolia

Blisko 250 mln zł przeznaczyła Energa-Operator w 2014 r. na realizację programu poprawy niezawodności zasilania, na który składa się przede wszystkim modernizacja sieci i automatyzacja sieci średniego napięcia - poinformowała spółka.

Energa-Operator podkreśla, że nadrzędnym celem modernizacji sieci jest poprawa niezawodności zasilania – tj. zmniejszenie liczby awarii i skrócenie czasu ich trwania, a także – o ile to możliwe - nieprzerywanie dostaw nawet podczas planowych prac na sieci. W ramach prowadzonych prac modernizacyjnych w 2104 roku spółka wymieniła blisko 730 km linii i przyłączy z „gołych” na izolowane i zmodernizowała ponad 1300 słupowych stacji transformatorowych.
Dzięki przeizolowaniu linie energetyczne nie reagują wyłączeniem, gdy spadnie na nie gałąź, a nawet – gdy oprze się o nie pień złamanego drzewa. Z kolei czas ewentualnych awarii ulega znaczącemu skróceniu dzięki wykorzystaniu rozłączników sterowanych radiowo. W 2014 roku spółka zamontowała na sieci blisko 780 takich urządzeń. Na pozytywne efekty automatyzacji sieci średniego napięcia wskazuje Mirosław Nowakowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Majątkiem Sieciowym w gdańskim oddziale Energi-Operator.

- Podczas świąt doszło do przerw w dostawach energii związanych z tym, że konary drzew, obciążone mokrym i ciężkim śniegiem opierały się o nasze linie, doprowadzając do wyłączeń odbiorców na trudnodostępnych terenach leśnych. Awarii uległa m.in. linia średniego napięcia zasilająca łącznie blisko 7 tys. odbiorców (ponad 220 stacji), na której zamontowaliśmy 12 rozłączników sterowanych radiowo. Dzięki przełączeniom dokonanym za ich pomocą w ciągu kilkudziesięciu minut przywróciliśmy zasilanie ponad 99 proc. klientów i zlokalizowaliśmy uszkodzone przęsła. Na zasilanie przez kolejne 8 godzin czekało ok. 150 klientów, a nie 7 tys. W przypadku braku rozłączników, w takich warunkach pogodowych lokalizacja uszkodzenia przez zespół pogotowia energetycznego trwałaby około 6 godzin, a klienci, do których zasilanie doprowadzane było uszkodzonymi ciągami, czekaliby na elektryczność nie 8, ale co najmniej 18 godzin – informuje dyrektor Nowakowski.

Energa-Operator informuje ponadto, że aby podczas modernizacji linii nie było konieczne wyłączanie zasilania, systematycznie rozwija technologie prac pod napięciem. W 2014 roku prace na liniach niskiego napięcia wykonywane były w zdecydowanej większości (90 proc.) bez konieczności wyłączania zasilania. W przypadku modernizacji linii średniego napięcia już około .25 proc. prac planowych wykonywanych jest przy włączonym zasilaniu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP