PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa Operator podsumowała prace nad inteligentną siecią

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
28-07-2015 18:46
Energa Operator podsumowała prace nad inteligentną siecią
Fot. PTWP

Energa Operator zaprezentowała raport "Podsumowanie prac nad mapą drogową wdrożenia inteligentnej sieci do 2020 roku" i poinformowała, że zamierza wdrożyć wybrane rozwiązania inteligentnych sieci na całym obszarze swojej działalności. Szacowany z tego tytułu potencjał ograniczenia przerw w dostawach energii to blisko 1,5 godziny na odbiorcę do 2023.

Energa Operator poinformowała, że podjęła decyzję, iż spośród katalogu rozwiązań inteligentnych sieci na obecnym etapie rozwoju polskiego rynku najważniejsze dla firmy są te technologie, które najmocniej przyczyniają się do poprawy niezawodności dostaw energii.
Według wyliczeń firmy wdrożenie wybranych rozwiązań z zakresu inteligentnych sieci pozwoli na skrócenie czasu trwania przerw w dostawach energii o 83 minuty. Oznacza to potencjał do obniżenia wskaźnika SAIDI w Energa Operator do poniżej 3 godzin na odbiorcę, w stosunku do czasu uzyskanego w 2014 r. (262 minuty).

- Inteligentna Sieć Energetyczna ma pozwolić na zapewnienie ciągłych, bezpiecznych i efektywnych kosztowo usług w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, a także stworzyć możliwości techniczne do oferowania odbiorcom nowych usług optymalizujących użytkowanie energii oraz umożliwiających efektywne włączenie odbiorców w proces wytwarzania energii- powiedział Adam Olszewski, dyrektor Departamentu Innowacji w Energa Operator.

Spółka podkreśla, że poprawa wskaźników niezawodności dostaw poprzez rozwój inteligentnych rozwiązań będzie możliwa do uzyskania poprzez dodanie tych rozwiązań do tradycyjnych inwestycji modernizujących sieci, w szczególności instalacji łączników zdalnie sterowanych. Główne zweryfikowane przez firmę "inteligentne" technologie przyczyniające się do redukcji wskaźników przerw w dostawach energii to systemy OMS, FDIR i Tetra.

System OMS (Outage Management System) pozwala na automatyzację przekazywania danych o miejscach awarii i usprawnienie przepływu informacji pomiędzy dyspozytorem i brygadami monterskimi usuwającymi awarie. Szacowane możliwe obniżenie SAIDI dzięki wdrożeniu OSM to 17 minut do 2023 roku, przy nakładach około 8 mln zł do 2020 roku.

Z kolei system FDIR (Fault Detection Isolation & Restoration) w czasie krótszym niż 3 minuty pozwala na automatyczne wykrycie awarii, wydzielenie miejsca uszkodzenia poprzez przełączenia podziałów oraz wznowienie dostaw do tych obszarów sieci dla których jest taka możliwość z innego kierunku. Szacowane możliwe obniżenie SAIDI dzięki wdrożeniu FDIR to 53 minuty do 2023 roku, przy nakładach około 4 mln zł do 2020 roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP