PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa Operator: testy programów cenowych ze stawkami zmiennymi w czasie

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
16-04-2013 15:42

Energa Operator zakończyła instalację liczników zdalnego odczytu na terenie Kalisza. - Podstawową kwestią jest zweryfikowanie tego, w jaki sposób wdrażana przez nas nowa technologia odbierana jest przez naszych klientów i w jakim zakresie przyczynia się do osiągania przez nich oszczędności w kosztach zużycia energii elektrycznej - mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu Energa Operator.

Zakończyliście instalację liczników zdalnego odczytu zużycia energii na terenie Kalisza, u 50 tys. odbiorców w gospodarstwach domowych. Ile to trwało, ile kosztował punkt pomiarowy i ile w sumie wyniosły koszty tego przedsięwzięcia uwzględniając modernizację sieci w mieście?
- Wszystkie nakłady inwestycyjne na terenie Kalisza wyniosły około 22 miliony złotych. Na tą kwotę składa się modernizacja około 300 stacji SN/nN, zakup i instalacja liczników, zakup technologii telekomunikacyjnych, a także przygotowanie odpowiedniej aplikacji informatycznej do zarządzania licznikami i danymi pomiarowymi. Sam montaż urządzeń trwał około 4 miesięcy i rozpoczął się wakacje ubiegłego roku. W marcu tego roku zakończyliśmy natomiast montaż modemów telekomunikacyjnych, by zapewnić łączność między stacjami SN/nN a centralną aplikacją AMI.

Jakie zmiany wywołało lub wywoła w najbliższym czasie wyposażenie mieszkańców Kalisza w inteligentne liczniki jeśli chodzi o zasady rozliczeń za zużytą energię i zakres udostępnianych informacji o zużyciu energii?

- Już teraz nowe liczniki wykorzystywane są do zdalnego odczytu zużycia energii i fakturowania w cyklach dwumiesięcznych. W ciągu najbliższych tygodni udostępnimy klientom portal internetowy, na którym będą mogli obserwować swoje zużycie energii w cyklach godzinowych, zapewne będzie to przydatne narzędzie przede wszystkim dla klientów, którzy korzystają z taryf o zróżnicowanych cenach za energię w ciągu doby. W przygotowaniu jest też aplikacja pozwalająca obserwować zużycie na urządzeniach mobilnych - smartfonach i tabletach. Według mojej wiedzy Energa-Obrót pracuje już nad możliwością dokonywania rozliczeń comiesięcznych, w oparciu o funkcjonalności elektronicznego biura obsługi klientów.

W Kaliszu na zlecenie grupy Energa rozpoczęły się roczne testy konsumenckie, prowadzone przez PBS. Co jest ich celem i czy w ramach tych testów planujecie na przykład wprowadzenie we współpracy z jakąś spółką obrotu nowych taryf cenowych, a jeśli tak to jakich i kiedy?

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP