Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa rezygnuje z energomatów

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
29-10-2010 10:35

Wraz ze wzrostem liczby transakcji zakupu energii do liczników przedpłatowych przez Internet i punkty Via-Moje Doładowania, Energa odchodzi od zawodnych energomatów. W zamian spółka rozwija wygodniejsze i bardziej nowoczesne możliwości zakupu energii. Z liczników przedpłatowych korzysta niespełna 3 proc. klientów Energi.

O tym, że klienci coraz rzadziej korzystają z energomatów świadczy malejąca liczba zawieranych przy pomocy tych urządzeń transakcji. Od początku 2010 r. nastąpił 30-procentowy spadek doładowań w energomatach. W tym czasie uznanie klientów zdobyły inne stworzone przez Energę możliwości zakupu porcji energii – przez internet, telefon, w punktach oznaczonych Via-Moje Doładowania. Tylko w ten ostatni sposób dokonano ponad 50 proc. ogółu transakcji – mimo, że ta forma zakupu doładowania licznika przedpłatowego znana jest od niespełna roku i obłożona prowizją, nie wyższą jednak niż cena biletu za ewentualny przejazd do energomatu.
Biorąc pod uwagę zmieniające się preferencje klientów, wysoką awaryjność energomatów i częste akty wandalizmu, które przyczyniają się do wzrostów kosztów utrzymania tych urządzeń, spółka zdecydowała się odejść od tej formy sprzedaży kodów. Od 2 listopada do połowy grudnia wycofa z użytku wszystkie swoje energomaty. W zamian klienci firmy będą mogli korzystać z działających już alternatywnych form opłat za energię. Opłatę taką można już dziś zrealizować na cztery sposoby. Pierwszy z nich to zakup energii w Biurze Obsługi Klienta. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej bezpośrednio w kasie. Kolejną formą jest zakup przez Internet.

Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na doładowania przez e-mail lub sms. Trzecia możliwość to skorzystanie z usługi doładowania w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta, dostępna od stycznia 2009 pozwala na wygodny zakup doładowania energii w kasie sklepu z dostępną usługą sieci VIA. Zakupu można dokonać na dowolną kwotę i co najważniejsze skorzystać z tej możliwości przy okazji codziennych zakupów. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt „Polecenia Zapłaty” musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Po dokonaniu tych czynności klient otrzymuje w BOK unikatowe hasło. W tym momencie może już korzystać z usługi przez tBOK podając każdorazowo hasło. Usługa dostępna we wszystkich rejonach wkrótce też w Gdańsku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP