PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energa rozwiązała problem z wadliwym rozliczaniem faktur za energię

Autor: wnp.pl (DC)
31-07-2017 15:58
Energa rozwiązała problem z wadliwym rozliczaniem faktur za energię
Fot. Shutterstock.com

W 2015 roku Energa wprowadziła nowy system obsługi klientów. Ze względu na brak porozumienia, a potem spór sądowy z realizującym zamówienie dostawcą oprogramowanie zostało przejęte przez informatyków spółki przedwcześnie. System był nieukończony i niestabilny. Skutkiem nieprawidłowości był znany z doniesień medialnych problem długotrwałego braku faktur, który dotknął części odbiorców energii. Spółka teraz zapewnia, że rozwiązano te problemy.

- Klienci mieli prawo czuć się rozczarowani faktem, że trudności z niejasnych dla nich przyczyn nie zostały rozwiązane znacznie wcześniej. Dla każdego z naszych odbiorców brak rachunków był realnym źródłem troski i lęku o koszty, jakie będą musieli ponieść - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA.
Dlatego nowe władze spółki jeszcze w marcu rozpoczęły swoje funkcjonowanie przede wszystkim od pochylenia się właśnie nad tym problemem. Dzięki serii decyzji, m.in. powołujących dedykowane tylko tej sprawie zespoły ekspertów, do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów. Ustabilizowaniu do dopuszczalnych w systemach IT norm uległo też samo oprogramowanie.

- Nasza spółka osiągnęła znaczący, konkretny sukces. W marcu ok. 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą. Trzeba podkreślić, że według prognoz problem ten rozwiązany miał być dopiero w pierwszym kwartale 2018 roku. Nam tymczasem udało się go rozwiązać w trzy, cztery miesiące. Dzięki temu ok. 80 tys. klientów zostało wreszcie wyfakturowanych, za wyjątkiem pojedynczych przypadków, nad którymi właśnie się pochylamy. Oprócz tego jest jeszcze ok. 2 tys. klientów z 2017 roku, którzy wypadli z systemu, ale do końca sierpnia ich przypadki również zostaną rozwiązane. – podkreśla Daniel Obajtek.

Stabilizacja systemu billingowego to tylko pierwszy etap w nowej polityce klienckiej firmy, która wprowadza nowe rozwiązania, aby być jeszcze bliżej odbiorców energii.

- Żadna spółka energetyczna nie jest wolna od pomyłek, które dotknąć mogą jej klientów. Zamykając problem z nowym systemem obsługi, Energa zredukowała po prostu skalę nieprawidłowości z poziomu rażącej anomalii do ułamka procentu, wielkości dopuszczalnej przy wdrażaniu tak wielkich systemów. Naszą ambicją i zamiarem jest jednak, aby przeprowadzone działania nie były końcem drogi, ale początkiem kolejnego etapu. Dlatego w obrębie całej grupy wprowadzane są obecnie kolejne proklienckie rozwiązania, spójne z przyjętą strategią firmy - mówi Jarosław Dybowski, prezes zarządu spółki Energa Obrót.

Najważniejszym z nowych środków, jakie w kontaktach z odbiorcami oferować będzie Energa, planowane jest przywrócenie funkcji Rzecznika Klienta Energi. Innym rozwiązaniem, realizowanym już od maja, są dyżury ekspertów Grupy Energa w redakcjach lokalnych mediów, podczas których czytelnicy mogą bezpośrednio zgłaszać trapiące ich problemy i otrzymać wsparcie. Do końca roku ma też zostać wprowadzony specjalny program dla seniorów, oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

Energa SA [ENG]

kurs:

8.79 PLN 0.02 (0.23%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.