Na rynku sprzedaży energii elektrycznej, ale także gazu, funkcjonuje już blisko 50 ofert dodatkowych, które noszą wspólną nazwę Energia plus. Ta tendencja będzie się umacniać, bowiem jest to zgodne z wymogami rynku.
Wśród nich są pakiety ubezpieczeń mienia, ochrony zdrowia, różnych usług i rabatów. Ale coraz istotniejszą rolę, szczególnie w przypadku samorządów i odbiorców przemysłowych, odgrywają propozycje dodatkowych usług i doradztwa, sprzyjające oszczędności zużycia energii, mówiono podczas debaty "Energia plus - nowe trendy na rynku energii" podczas XIV Kongresu Nowego Przemysłu.
W niektórych pakietach, inwestycje na realizację takich projektów są finansowane z przyszłych oszczędności.
Oferta Energia plus ma nadal duże możliwości rozwoju.
- W gruncie rzeczy energetyka nie zna jeszcze preferencji klientów, choć dzięki technologiom możliwe jest już pozyskiwanie bogatej informacji o ich upodobaniach - powiedział Jarosław Zarychta, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Microsoft. - Istnieje też wiele rozwiązań, oferowanych np. przez polskie start-upy, które mogą zwiększać ofertę usług dodanych dla klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Energetyka nie zna jeszcze preferencji klientów, ale to się zmieni