Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energicznie sprzedawać energię

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Sygnity SA
03-07-2014 12:55
Energicznie sprzedawać energię

Uwolniony rynek energii oferuje szansę rozwoju biznesu dla wszystkich, również dla firm, które dotychczas nie operowały na rynku energii elektrycznej. Uzyskanie koncesji jest łatwe. Barierą jest specyfika, złożoność i koszt związany z przygotowaniem wsparcia informatycznego działalności sprzedawcy. Istnieją jednak rozwiązania, dzięki którym proces wejścia na rynek energii można zasadniczo przyspieszyć, ograniczając jednocześnie ryzyko przedsięwzięcia.

Uwolniony rynek energii jest od kilku lat w fazie dynamicznych zmian. Już ponad 100 tys. firm i ponad 100 tys. gospodarstw skorzystało z możliwości zmiany sprzedawcy energii zgodnie z zasadą TPA. Urząd Regulacji Energetyki wydał dotychczas dziesiątki koncesji na obrót energią, ale faktyczną działalność rozpoczęła niewielka część koncesjonowanych podmiotów. Bez wątpienia ma to związek z wyzwaniami i ryzykiem w dziedzinie wsparcia informatycznego, jakie rynek energii stawia nowym graczom.
Szanse kontra wyzwania

Z punktu widzenia potencjalnych uczestników rynku - firm telekomunikacyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, sieci detalicznych i innych przedsiębiorstw, sprzedaż energii stanowi szansę na pozyskanie dodatkowego, a przy tym stałego, strumienia przychodów. Jak pokazała dotychczasowa praktyka, klientów indywidualnych i małe firmy można skutecznie motywować do zakupu pakietów produktów i usług, w tym także energii. Magnesem dla nowych graczy jest potencjalny zysk, możliwy do osiągnięcia w świetle stabilizacji cen detalicznych, przy jednoczesnej tendencji spadkowej cen energii na rynku hurtowym.

Rozpoczęcie działalności na uwolnionym rynku energii stawia szereg wyzwań, przede wszystkim w postaci licznych regulacji i obowiązków. Konieczne jest dostosowanie się do specyficznego kształtu i zasad funkcjonowania tego rynku, w szczególności do niezawodności wymiany danych z innymi uczestnikami rynku, a także sprawności w dziedzinie przetwarzania i bezpieczeństwa pozyskanych danych. Realizacja celów biznesowych, w postaci określonego poziomu rentowności, wymaga wykorzystania sprawdzonych systemów informatycznych już na początku działalności.

Cel nr 1: znaleźć i pozyskać

Sprzedawcy energii potrzebują kilku kategorii systemów. Na początek potrzebują rozwiązania, które pozwoli na planowanie i nadzorowaniu procesu pozyskiwania klientów i kontraktów. Rozwiązanie takie musi wspierać i automatyzować proces sprzedaży, a zatem musi zawierać katalog usług i rejestr klientów - z możliwością ich segmentowania wg różnych kryteriów. Potrzebne będą także funkcje zarządzania cennikami, procesem ofertowania, oraz - koniecznie - repozytorium dokumentów. Uzupełnieniem rozwiązania powinien być system contact center.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 336 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP