PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Enion: nie opóźniamy odpowiedzi na wnioski klientów ws. bonifikat

Autor: PAP
10-03-2010 19:42

Enion nie opóźnia odpowiedzi na wnioski klientów ws. bonifikat za przerwy w dostawach prądu - zapewnił w środę koncern energetyczny. URE bada sprawę i zapowiada surowe egzekwowanie prawa w stosunku do firm, które tego typu wnioski rozpatrują dłużej niż 30 dni.

Środowa "Gazeta Wyborcza" podała, że firma Enion opracowała szczegółową instrukcję co robić, by zniechęcić klientów ubiegających się o rekompensatę za brak prądu. Według gazety, gdy zaczęły spływać wnioski o rekompensaty, wyliczono, że na same bonifikaty potrzeba 1,2-1,3 mln zł. Dotąd nie wypłacono ani złotówki.
Koncern energetyczny tłumaczył w środę, że opracował jedynie i uściślił zasady dotyczące przyjmowania, rozpatrywania i udzielania odpowiedzi na wnioski odbiorców, związane z długotrwałymi ograniczeniami w dostawie energii.

Tę wewnętrzną instrukcję Enionu bada właśnie Urząd Regulacji Energetyki. Jak podał w środę URE, gdy nieplanowana przerwa w dostarczaniu prądu przekroczy 24 godziny lub w ciągu roku będzie ich łącznie ponad 48 godzin, odbiorcy przysługuje bonifikata. "Konsument składa wniosek do swojego sprzedawcy energii, który ma 30 dni na jego rozpatrzenie" - powiedziała PAP Aneta Pietrasieńska z URE. Pytana, co stanie się, jeśli okaże się, że jakieś przedsiębiorstwo przekroczy ten czas, odparła: "prezes URE z całą surowością będzie egzekwował prawo". Zastrzegła jednak, że do takiego przekroczenia nie doszło jeszcze w przypadku Enionu.

Rzeczniczka koncernu energetycznego Enion Ewa Groń poinformowała, że w żadnym wypadku nie ma mowy, żeby spółka prowadziła działania mające na celu opóźnianie odpowiedzi na wnioski klientów.

"Enion SA posiada regulacje wewnętrzne dotyczące sposobu, trybu i zasad obsługi odbiorców. Część z nich dotyczy tylko Enionu SA, czyli spółki świadczącej usługi dystrybucji energii. Część regulacji dotyczy wzajemnych relacji i zakresu współpracy pomiędzy Enionem a spółką odpowiedzialną za sprzedaż energii klientom, czyli Enionem Energią" - wyjaśniła Groń.

Według niej w związku z nadzwyczajnymi uszkodzeniami sieci energetycznych, które nigdy wcześniej nie wystąpiły w takiej skali w spółce, a spowodowane były anomaliami pogodowymi, Enion opracował i uściślił zasady współpracy pomiędzy obiema spółkami (Enion i Enion Energia) dotyczące przyjmowania, rozpatrywania i udzielania odpowiedzi na wnioski odbiorców, związane z długotrwałymi ograniczeniami w dostawie energii. Zdaniem firmy opracowanie regulacji wewnętrznych w tym zakresie było zasadne, a wręcz konieczne.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 011 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.