Firmy będą zachęcać potencjalnych odbiorców energii

Firmy będą zachęcać potencjalnych odbiorców energii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Większość spółek energetycznych postanowiła przeczekać okres wakacyjny i dopiero jesienią zacząć faktyczną walkę o zdobycie nowych klientów - pisze Rzeczpospolita.

Wiele wskazuje na to, że jesienią najwięksi sprzedawcy energii przedstawią swoje propozycje dla klientów. Taki plan mają: Polska Grupa Energetyczna, warszawski RWE Stoen i poznańska Enea. Przedstawiciele spółek zapewniają zgodnie, że zainteresowanie potencjalnych odbiorców ich ofertą jest duże, ale tylko Vattenfall Distribution oficjalnie informuje o pozyskaniu dwóch tysięcy nowych klientów.

Szefowie kilku znaczących na rynku spółek dystrybucyjnych uznali jednak, że z konkretną ofertą warto wystąpić dopiero po wakacjach, bo latem odbiorcy myślą przede wszystkim o urlopach.

Polska Grupa Energetyczna na przełomie października i listopada przedstawi jednolitą ofertę dla klientów.

Rzeczpospolita zwraca uwagę, że raczej nie ma co liczyć na promocje cenowe. Marcin Ludwicki, dyrektor Departamentu Sprzedaży spółki Energa Obrót stwierdził w rozmowie z dziennikiem, że firma uznała, iż wszystkich klientów należy traktować jednakowo. Promocyjna cena dla nowo pozyskiwanych odbiorców byłaby krzywdząca dla tych, których obsługujemy od lat.

Natomiast Zbigniew Morawa, dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w Enion Energia mówi, że spółka nie przewiduje możliwości indywidualnego negocjowania cen z nowymi odbiorcami z gospodarstw domowych, którzy będą chcieli korzystać z jej usług. Jak dodaje Zbigniew Morawa, spółka przygotuje cenniki dla poszczególnych grup odbiorców. Poza tym będzie program lojalnościowy dla dotychczasowych odbiorców.

Energetycy zgodnie przyznają, że kluczem do sukcesu w zdobywaniu nowych klientów będą uproszczone procedury. Chodzi o tzw. kompleksową umowę, dzięki której klient zmieniając sprzedawcę energii nie będzie musiał się martwić o dokumenty. By takie ułatwienie dla klientów było możliwe, spółki obrotu muszą same porozumieć się z firmami dystrybucyjnymi. Teraz prowadzą dwustronne negocjacje.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!