PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gminy szukają ciepłowniczego partnera strategicznego

Autor: portalsamorządowy.pl (Grażyna Kuryłło)
23-10-2011 11:21

Gminy dostrzegły korzyści wynikające z prywatyzacji przedsiębiorstw ciepłowniczych i przy okazji zyskują długoterminowego partnera strategicznego.

Podczas pierwszej fali prywatyzacji do 2005 r. sprywatyzowano 13 przedsiębiorstw.
- Gminy przede wszystkim szukały długoterminowego partnera strategicznego - mówił w Warszawie podczas sesji "Ciepłownictwo w Polsce" Kongresu "Nowego Przemysłu" Rafał Skowroński, dyrektor departamentu doradztwa obszaru rynków kapitałowych Banku Zachodniego WBK SA.

Według niego w większości przypadków decydowano się na wariant zaproszenia do negocjacji, bo to oznaczało zdobycie stabilnego partnera dla miasta i realizację zadań własnych gminy oraz możliwość indywidualnych warunków współpracy.

- To gwarantowało uwzględnienie specyfiki lokalnej, o czym świadczy wiele umów prywatyzacyjnych i zadowolenie z nich miast - tłumaczy Skowroński.

Satysfakcję miast obrazuje m.in. porównanie: w I etapie prywatyzacji pięć miast miało wątpliwości i wpuściły inwestora na pakiet mniejszościowy i jednocześnie pięć pozbyło się przedsiębiorstwa w całości.

Dzisiaj, kiedy mamy do czynienia z drugą falą prywatyzacji w sektorze - jak mówi Rafał Skowroński - gminy się przyzwyczaiły do inwestorów i sprzedają kolejne pakiety akcji.

Poza tym zyskują partnerów dla miasta i dla lokalnej społeczności.

Zgadza się z tą tezą Pascal Bonne, prezes zarządu Dalkia Polska SA (ostatnio firma kupiła SPEC z Warszawy). - To jest motto naszej działalności. Chcemy być partnerem Warszawy, uczestniczyć w życiu mieszkańców poprzez organizowanie eventów, sponsoring czy wspieranie szkół - mówi prezes.

Dodaje, że dobrym przykładem na taką współpracę jest Poznań. - Stworzyliśmy komitet, do którego zaprosiliśmy m.in. przedstawicieli miasta i uniwersytetu, co nam zapewnia trwały dialog - podkreśla prezes Bonne.

Zwraca też uwagę na konieczność działań skierowanych bezpośrednio do mieszkańców. Podczas debaty "Ciepłownictwo w Polsce" zgodził się z Jackiem Szymczakiem, prezesem zarządu Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, że trzeba ludziom wyjaśnić, dlaczego ciepło systemowe jest produktem dobrym, bo bezpiecznym i konkurencyjnym cenowo.

W tym kontekście prezes Pascal Bonne wspomniał o uruchomionym przez Dalkię interaktywnym portalu biocity.pl, który propaguje ideę zrównoważonego rozwoju miast przy jednoczesnej poprawie jakości życia mieszkańców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.