PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gminy szukają ciepłowniczego partnera strategicznego

Autor: portalsamorządowy.pl (Grażyna Kuryłło)
23-10-2011 11:21

Gminy dostrzegły korzyści wynikające z prywatyzacji przedsiębiorstw ciepłowniczych i przy okazji zyskują długoterminowego partnera strategicznego.

Podczas pierwszej fali prywatyzacji do 2005 r. sprywatyzowano 13 przedsiębiorstw.
- Gminy przede wszystkim szukały długoterminowego partnera strategicznego - mówił w Warszawie podczas sesji "Ciepłownictwo w Polsce" Kongresu "Nowego Przemysłu" Rafał Skowroński, dyrektor departamentu doradztwa obszaru rynków kapitałowych Banku Zachodniego WBK SA.

Według niego w większości przypadków decydowano się na wariant zaproszenia do negocjacji, bo to oznaczało zdobycie stabilnego partnera dla miasta i realizację zadań własnych gminy oraz możliwość indywidualnych warunków współpracy.

- To gwarantowało uwzględnienie specyfiki lokalnej, o czym świadczy wiele umów prywatyzacyjnych i zadowolenie z nich miast - tłumaczy Skowroński.

Satysfakcję miast obrazuje m.in. porównanie: w I etapie prywatyzacji pięć miast miało wątpliwości i wpuściły inwestora na pakiet mniejszościowy i jednocześnie pięć pozbyło się przedsiębiorstwa w całości.

Dzisiaj, kiedy mamy do czynienia z drugą falą prywatyzacji w sektorze - jak mówi Rafał Skowroński - gminy się przyzwyczaiły do inwestorów i sprzedają kolejne pakiety akcji.

Poza tym zyskują partnerów dla miasta i dla lokalnej społeczności.

Zgadza się z tą tezą Pascal Bonne, prezes zarządu Dalkia Polska SA (ostatnio firma kupiła SPEC z Warszawy). - To jest motto naszej działalności. Chcemy być partnerem Warszawy, uczestniczyć w życiu mieszkańców poprzez organizowanie eventów, sponsoring czy wspieranie szkół - mówi prezes.

Dodaje, że dobrym przykładem na taką współpracę jest Poznań. - Stworzyliśmy komitet, do którego zaprosiliśmy m.in. przedstawicieli miasta i uniwersytetu, co nam zapewnia trwały dialog - podkreśla prezes Bonne.

Zwraca też uwagę na konieczność działań skierowanych bezpośrednio do mieszkańców. Podczas debaty "Ciepłownictwo w Polsce" zgodził się z Jackiem Szymczakiem, prezesem zarządu Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, że trzeba ludziom wyjaśnić, dlaczego ciepło systemowe jest produktem dobrym, bo bezpiecznym i konkurencyjnym cenowo.

W tym kontekście prezes Pascal Bonne wspomniał o uruchomionym przez Dalkię interaktywnym portalu biocity.pl, który propaguje ideę zrównoważonego rozwoju miast przy jednoczesnej poprawie jakości życia mieszkańców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 994 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP