PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Google debiutuje na rynku energii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
10-03-2010 04:57

Powołana przez Google firma Google Energy uzyskała pozwolenie na handel energią na rynku amerykańskim. Federalna Komisja Regulacji Energetyki (FERC), zaakceptowała wniosek w tej sprawie złożony 23 grudnia 2009 r.

Oficjalnym powodem dla którego Google ubiegało się o stosowne pozwolenie jest chęć lepszego zarządzania kosztami energii, wykorzystywanej przez przedsiębiorstwo.
Założenie leżące u podstaw całej inicjatywy ma na celu obniżenie kosztów manipulacyjnych, które firma uzyska dzięki wyeliminowaniu pośredników niezbędnych w dotychczasowym handlu energią. Sądząc po ogromnym zapotrzebowaniu firmy na prąd elektryczny, logicznym jest, że otrzyma ona znaczne zniżki od producentów, z którymi będzie mogła stale negocjować korzystne dla siebie warunki.

Dzięki decyzji FERC, Google ma szansę na zracjonalizowanie swoich wydatków na energię. Obecnie głównym celem stawianym przed Google Energy jest dostarczanie prądu do podmiotów wchodzących w skład imperium firmy, jednak obserwatorzy już teraz zastanawiają się czy w niedalekiej przyszłości Google nie zdecyduje się na sprzedaż ewentualnych nadwyżek.

Google interesuje się energią od dawna. W roku 2006 zadecydowano o zainstalowaniu paneli słonecznych na jednym z biurowców należących do spółki. Ten prawdopodobnie największy zestaw paneli słonecznych pozostający z rękach prywatnej firmy ma w przyszłości produkować aż 30 proc. energii zużywanej przez Googleplex. Pojawiają się również spekulacje dotyczące tego, czy Google zdecyduję się na wejście w rynek energii odnawialnej. W 2007 roku firma zainicjowała akcję Renewable Energy Cheaper than Coal (odnawialna energia tańsza niż węgiel), w ramach której sponsorowała badania nad pozyskiwaniem energii słonecznej, wiatrowej, geotermalnej a także pochodzącej z pozostałych źródeł odnawialnych.

Podstawowym celem stawianym w związku z ochroną środowiska jest wyeliminowanie dwutlenku węgla z procesu produkcyjnego korporacji. Zdaniem Wall Street Journal, powstanie Google Energy i jego wejście na rynek jest prawdopodobnie sposobem na kreowanie marki Google w oparciu o stosowanie przez nią zasad CSR (Corporate Social Responsibility). Firma wielokrotnie podkreślała, że w ramach odpowiedzialności korporacyjnej starała się zawsze kupować energię"neutralną" dla środowiska.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP