PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

I. Kulka, Energa Obrót : klienci chcą płacić za faktyczne zużycie prądu

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
29-07-2011 14:35
I. Kulka, Energa Obrót : klienci chcą płacić za faktyczne zużycie prądu
Fot. Studio PTWP

- Klienci indywidualni nawet jak nie mają możliwości obniżenia kosztów zakupów energii elektrycznej to chcą wiedzieć ile jej faktycznie zużywają i mieć przekonanie, że na pewno płacą za to co zużyli - mówi Ireneusz Kulka, wiceprezes zarządu Energa Orót.

Oferujecie kilka produktów adresowanych do odbiorców indywidualnych, ale nie związanych z cenami sprzedaży prądu, które nadal zatwierdza regulator. Jakie jest zainteresowanie takimi produktami?
- Klienci indywidualni nawet jak nie mają możliwości obniżenia kosztów zakupów energii elektrycznej to chcą wiedzieć ile jej faktycznie zużywają i mieć przekonanie, że na pewno płacą za to co zużyli. Taki wniosek płynie z poziomu zainteresowania usługą Rozliczenia Rzeczywiste, z której w ciągu ostatnich sześciu miesięcy skorzystało ponad 60 tysięcy naszych klientów indywidualnych. Rozliczenia Rzeczywiste to jest bezpłatna usługa pozwalająca klientowi na samodzielne rozliczenie się z rzeczywiście zużytej energii poprzez podanie bieżącego stanu licznika za pośrednictwem dostępnego w internecie eBOK-u , czyli portalu elektronicznej obsługi klientów, a zatem wspiera też automatyczne kanały kontaktu klientów ze sprzedawcą.
Czy jakieś konkretnej grupie odbiorców zależy, żeby rozliczać się za faktycznie zużyty prąd, a nie na podstawie prognoz?

- Przynajmniej na razie nie widać, żeby jakieś grupy odbiorców na przykład w zależności od poziomu zużycia prądu były mniej lub bardziej zainteresowane płatnościami za faktyczne zużycie energii. Rozliczeniami za rzeczywisty pobór energii interesują się po prostu ci, którzy chcą mieć kontrolę nad jej zużyciem i płatnościami.

Jakie jest zainteresowanie instalacją liczników przedpłatowych?

- Ta usługa polega na zamówieniu przez klienta specjalnego licznika z klawiaturą numeryczną, za pomocą której aktywuje on zakupione wcześniej porcje energii – podobnie jak w ofertach przedpłatowych sieci telefonii komórkowej. Licznik wyświetla informację o ilości pozostałych „złotówek” pozwalając na stosowne doładowanie, a w przypadku wykorzystania całości „doładowania” odłącza zasilanie. Z tej usługi skorzystało dotychczas około 3 tysięcy klientów i można ich podzielić na dwie grupy – klientów, którzy wynajmują mieszkania i chcą mieć kontrolę nad zużyciem prądu i klientów, którzy wolą płacić w taki sposób jak to umożliwia usługa przedplatowa, czyli na przykład co tydzień, a nie co dwa miesiące jak to się przeważnie dzieje w przypadku płatności na podstawie prognozowanego zużycia prądu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP