PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IBM: inwestycje w "smart grid" istotnie przyśpieszą w ciągu dwóch lat

Autor: ISB
08-09-2011 16:14
IBM: inwestycje w "smart grid" istotnie przyśpieszą w ciągu dwóch lat
Fot. Archiwum

Inwestycje w inteligentne sieci energetyczne (smart grid) w Polsce zdecydowanie przyśpieszą w ciągu najbliższych dwóch lat, wynika z ocen IBM. Urząd Regulacji Energetyki (URE) ocenia, że same inwestycje w sprzęt związany z projektem (głównie inteligentne liczniki energii) wymagają 7-8 mld zł zł do 2020 r.

„Siedem-osiem miliardów złotych o których mówi URE, to same inwestycje w sprzęt. Planowane wydatki na rozwiązanie informatyczne będą mniejsze. W tym segmencie, w tym i kolejnym roku, wzrost nie będzie duży, może jednocyfrowy. Natomiast w perspektywie 2 lat te inwestycje przyśpieszą znacząco" – powiedziała Elżbieta Starakiewicz, Energy & Utilities Business Development Executive w IBM Polska, w rozmowie z agencją ISB.
Jej zdaniem boom związany z sektorem „smart grid" będzie wynikał m.in. z zainteresowania spółek z innych branż niż energetyka, dostępem do inteligentnych liczników i możliwości, które dają.

„Liczniki takie w połączeniu z infrastrukturą zarządzającą urządzeniami domowymi w niedalekiej przyszłości będą w stanie umożliwić producentom na bieżąco monitorować pracę sprzętów takich jak pralka, czy lodówka, a przez to optymalizować ich produkcję. W przypadku telewizorów można będzie w ten sposób zbierać informacje kluczowe dla nadawców, np. dotyczące oglądalności" – dodała Starakiewicz.

Wcześniej IBM przedstawił raport „2011 IBM Global Utility Consumer Survey". Wynika z niego, że 76% Polaków nie wie, czym są inteligentne sieci energetyczne – co zresztą wpisuje się w światowe tendencje.

„Badanie wykazało m.in., że wielu konsumentów na świecie nie rozumie, co składa się na cenę energii i nie dostrzega korzyści płynących z zastosowania nowych technologii. Dlatego IBM stworzył listę kluczowych wzorców zachowań, które potencjalnie mogą wpływać na komunikację pomiędzy dostawcami oraz kierują zachowaniami konsumenckimi" – czytamy w informacji spółki.

„Odnotowaliśmy znaczny postęp w dziedzinie nowych technologii oszczędzania energii. Jednocześnie wielu odbiorców nie rozumie ofert kierowanych do nich i korzyści, jakie z nich płyną. Tegoroczne badanie wskazuje potrzebę edukacji z użyciem zrozumiałych terminów oraz za pomocą odpowiednich kanałów komunikacji. Ludzie chcą oszczędzać, musimy im tylko pokazać jak to robić" - zaznaczyła Starakiewicz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP