PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ile trzeba rocznie przejechać, by opłacało się kupić "elektryka"?

Autor: wnp.pl (ICH)
09-05-2018 13:35
Ile trzeba rocznie przejechać, by opłacało się kupić "elektryka"?

Eksperci EY i ING Banku Śląskiego szacują, że w 2023 roku około 6% sprzedawanych samochodów to będą auta elektryczne

Fot. Shutterstock

- EV mają prostszą budowę od samochodów spalinowych (ICE). Sam system przeniesienia napędu w EV składa się z 320 komponentów w porównaniu z 4000 w ICE. To przekłada się na niższe koszty utrzymania auta. Na razie jednak próg rentowności, przy braku akcyzy, jest osiągany dopiero po przejechaniu 50 tys. km rocznie – mówi Kazimierz Rajczyk, Dyrektor Zarządzający Sektorem Energetycznym w ING Banku Śląskim.

  • Z raportu EY i ING Bank Śląski wynika, że w stosunku do roku 2016 jeszcze przed 2023 rokiem na świecie podwoi się liczba sprzedawanych samochodów elektrycznych (EV), osiągając poziom 6 mln rocznie
  • Autorzy raportu oceniają, że cena EV będzie stopniowo spadać wraz z rozwojem technologicznym; Kazimierz Rajczyk (ING Bank Śląski) wskazuje ,że obecnie próg rentowności EV w Polsce jest osiągany dopiero po przejechaniu 50 tys. km rocznie
  • Według ekspertów w obniżeniu progu rentowności EV pomóc mogłoby, poza niższą ceną baterii, zwolnienie z podatku VAT. Jarosław Wajer EY) wskazuje, że wtedy próg rentowności byłby osiągany  przy eksploatacji na poziomie 30 tys. km  rocznie.
  • Jeśli Polska chce konkurować z potęgami motoryzacyjnymi to, jak uważają autorzy raportu, powinna radykalnie przyspieszyć działania na rzecz elektromobilności; wskazują,  że inwestycja w cały łańcuch wartości nie jest najlepszą strategią
  • O elektromobilności będziemy rozmawiać podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Z raportu "Którym pasem zamierzamy jechać" przygotowanego przez EY i ING Bank Śląski wynika, że jeszcze przed 2023 rokiem na świecie podwoi się liczba sprzedawanych rocznie samochodów elektrycznych (EV). Autorzy wskazują, że jest wiele powodów spodziewanego przyspieszenia - rozwój technologii produkcji baterii, a co za tym idzie spadek cen EV, a także rosnące wymogi środowiskowe związane z emisją gazów cieplarnianych. Eksperci EY i ING szacują, że w 2023 roku około 6% sprzedawanych aut to będą EV.

Czytaj także: PSPA: elektromobilność skorzysta na nowelizacji ustawy o biokomponentach i biopaliwach

Bariery rozwoju elektromobilności


Autorzy raportu uważają, że największą przeszkodą w rozwoju elektromobilności jest cena samochodów elektrycznych, w tym cena baterii, która odpowiada nawet za połowę całego kosztu auta.
Podając przykłady cen aut wykorzystane do określenia progu rentowności użytkowania EV, wskazują, że na przykład cena VW e-Golfa to ok. 160 tys. zł brutto, a benzynowego WV Golfa to ok. 85 t.s. zł
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (9)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 549 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.