Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

innogy Polska: dynamiczny wzrost poboru energii w stacjach ładowania

Autor: wnp.pl (ICh)
06-07-2017 16:52
innogy Polska: dynamiczny wzrost poboru energii w stacjach ładowania
Fot. Shutterstock.com

Z danych zebranych przez innogy Polska wynika, że w okresie od października 2012 do czerwca 2017 w Warszawie ze wszystkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych należących do spółki, które są bezpłatne, pobrano ponad 52 MWh energii, a z tego w I półroczu br. około 22 MWh.

innogy Polska, jeszcze pod firmą RWE Polska, pierwszą stację bezpłatnego ładowania pojazdów elektrycznych uruchomiła w Warszawie w 2009 roku. Ówczesne plany zakładały zbudowanie kilkudziesięciu stacji ładowania pojazdów elektrycznych w stolicy, ale tak się nie stało.
- Rynek nie był na to gotowy, byliśmy trochę przed rynkiem - komentował Artur Stawiarski, dyrektor Strategii i Rozwoju Przedsiębiorstwa/M&A innogy Polska.

Obecnie innogy Polska ma w Warszawie 12 stacji ładowania samochodów elektrycznych, z których każda ma moc 22 kW. Spółka przeprowadziła analizę wykorzystania tych stacji.

Z danych zebranych przez innogy Polska wynika, że w okresie od października 2012 do czerwca 2017 w Warszawie ze wszystkich jej stacji ładowania pojazdów elektrycznych pobrano ponad 52 MWh energii, a znaczne przyspieszenie poboru nastąpiło dopiero w 2016 roku.

W czwartym kwartale 2012 ten pobór wyniósł 106 kWh, w 2013 roku - 755 kWh, w 2014 - 2311 kWh, w 2015 - 4674 kWh, w 2016 roku już 22 086 kWh, a w I półroczu 2017 prawie tyle co w całym ubiegłym roku, bo około 22 000 kWh.

W omawianym okresie innogy Polska odnotowała w swoich warszawskich stacjach blisko 5 tys. ładowań, a w tym 3,7 tys. od początku 2016 roku. innogy Polska informuje, że mimo, że częstotliwość ładowania znacząco wzrosła od 2016 roku, to nadal obłożenie stacji nie przekracza 25 proc.

- W Warszawie nasza sieć ładowania w połączeniu z innymi dostępnymi punktami jest proporcjonalna do aktualnej liczby samochodów elektrycznych w mieście, jednak wraz ze wzrostem liczby aut na prąd konieczny będzie też rozwój infrastruktury dla nich. Poza ścisłym centrum naturalnym kierunkiem są punkty ładowania bezpośrednio w miejscu zamieszkania użytkowników, w centrach handlowych, na dworcach, w miejscach przesiadkowych i przy węzłach komunikacyjnych - ocenia Artur Stawiarski.

Analizy przeprowadzone przez innogy Polska wykazały ponadto, że średnia wielkość pojedynczego ładowania w badanym okresie wyniosła średnio 10 kWh, a pojedyncze ładowanie trwało najczęściej od 40 minut do 3 godzin. Najdłuższy czas pojedynczego ładowania wyniósł 18 godzin, ale to zdarzyło się tylko raz.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP