Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Inwestorzy apelują o modyfikację trybu tworzenia infrastruktury ładowania

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
31-05-2017 18:03
Inwestorzy apelują o modyfikację trybu  tworzenia infrastruktury ładowania
fot. Archiwum

Zaproponowany tryb tworzenia infrastruktury ładowania (procedura konkursowa) nie pozwoli na rozpoczęcie w istotnej skali inwestycji przed 2020 rokiem. Niezbędna jest modyfikacja trybu konkursowego określonego w ustawie, w celu  zwiększenia zainteresowania inwestorów udziałem w konkursach - uważa Greenway Infrastructure Poland (GIP).

Firma Greenway Infrastructure Poland (GIP), która jako pierwsza zdecydowała się na inwestycję w sieć stacji szybkiego ładowania w Polsce,  w ramach konsultacji publicznych zgłosiła uwagi do projektu ustawy o rozwoju elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Czytaj także wywiad z prezesem GIP: Ile rynku dla publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Spółka m.in. ocenia, że zaproponowany tryb tworzenia infrastruktury ładowania (procedura konkursowa) nie pozwoli na rozpoczęcie w istotnej skali inwestycji przed 2020 rokiem, a tym samym uniemożliwi realizację celów związanych z rozwojem elektromobilności określonych w Planie Rozwoju Elektromobilności i w samej ustawie.

GIP wskazuje, że  zgodnie z harmonogramem określonym w projekcie ustawy (w wariancie optymistycznym) pierwsze punkty ładowania tworzone w trybie konkursowym zaczną powstawać najwcześniej w roku 2021, a zakończenie budowy podstawowej infrastruktury określonej w Planie Rozwoju Elektromobilności (ok. 6 tys. punktów) jest trudne do przewidzenia.

Spółka uważa, że z uwagi na wysoki poziom ryzyka związanego z udziałem w konkursach istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresowanie inwestorów budową infrastruktury ładowania w tym trybie będzie ograniczone.

Między innymi dlatego, że wprowadzenie zasady, iż  tworzona infrastruktura ładowania przechodzi na własność gminy po zakończeniu umowy (która może być zawarta jedynie na 48 miesięcy) oznacza brak perspektyw dla długoterminowego prowadzenia działalności gospodarczej w tym obszarze i jest niewątpliwie czynnikiem istotnie ograniczającym zainteresowanie takimi inwestycjami.

Zdaniem GIP, niezbędna jest modyfikacja trybu konkursowego określonego w ustawie, w  celu zwiększenia zainteresowania inwestorów udziałem w konkursach. Spółka ocenia, że kluczowe kwestie to przeniesienie ciężaru odpowiedzialności za przygotowywanie założeń programu budowy ogólnodostępnych punktów ładowania na gminy, zmniejszenie ryzyk dla inwestorów uczestniczących w konkursach oraz wydłużenia dla nich perspektyw związanych z zarządzaniem infrastrukturą ładowania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP