Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

J. Moroz, RWE: rynek energii jest coraz bardziej wymagający

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
02-11-2010 09:59
J. Moroz, RWE: rynek energii jest coraz bardziej wymagający

Rynek energii stał się bardziej wymagający, coraz więcej firm decyduje się na zmianę sprzedawcy energii. Klienci decydując o zmianie sprzedawcy kierują się coraz mocniej przesłankami pozacenowymi - mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu RWE Polska.

- Rynek energii stał się bardziej wymagający, coraz więcej firm decyduje się na zmianę sprzedawcy energii. Większa rotacja klientów to dla nas duża szansa. Widzimy, że klienci decydując o zmianie kierują się coraz mocniej przesłankami pozacenowymi. Ważne dla nich staje się jakość obsługi oraz dodatkowe usługi, które świadczy dla nich ich sprzedawca energii. Staramy się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, stawiając na coraz bardziej interaktywne formy kontaktu. Jako pierwsi na rynku uruchomiliśmy całodobową infolinię, a część naszych klientów może również korzystać z elektronicznego biura obsługi e-bok - mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu RWE Polska.
Jak podkreśla Janusz Moroz, coraz więcej odbiorców biznesowych zwraca uwagę w jakich źródłach produkowana jest zużywana przez nich energia. Klienci biznesowi RWE Polska mogą kupić energię produkowaną w Parku Wiatrowym Suwałki. Certyfikat daje im gwarancję, że energia pochodzi z odnawialnego źródła. Dodatkowo klienci mogą sami określić, jaki procent zużywanej przez nich energii będzie „zielony”.

- Z naszych badań wynika, że dla firm ważne jest również doradztwo z zakresu efektywności energetycznej. Szczególnie energochłonne branże mogą być zainteresowane produktem „Energy Check”, który może pomóc w racjonalnym korzystaniu z energii elektrycznej, a w konsekwencji doprowadzić do obniżenia rachunków za energię elektryczną – ocenia Janusz Moroz.

Jego zdaniem palącą potrzebą na polskim rynku energii elektrycznej jest rozwój transparentnego rynku handlu energią, czyli sprawienie, aby handel odbywał się na giełdach a nie bilateralnie pomiędzy dwoma zainteresowanymi stronami. To może wpłynąć na rozwinięcie prawdziwej konkurencji na rynku, a w konsekwencji rozwoju nowoczesnych form sprzedaży i obsługi klientów.

Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że liczba odbiorców z grupy taryfowej A, B, C (odbiorcy komercyjni), którzy zmienili sprzedawcę energii, wg. stanu na koniec sierpnia 2010 r. (ostatnie dostępne dane) wyniosła 6122, co oznacza, że zwiększyła się od końca 2009 r. o 4585 odbiorców, co stanowi wzrost o ponad 298,3 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP