Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak uniknąć blokady linii w czasie awarii energetycznej?

Autor: wnp.pl (JM)
16-07-2012 08:23
Jak uniknąć blokady linii w czasie awarii energetycznej?
Fot. PTWP

Jednym z najważniejszych wyzwań dla sektora energetycznego jest obsługa klienta w czasie awarii – wskazuje Krzysztof Borecki, senior sales engineer Interactive Intelligence.

Nasz rozmówca opisuje, że wystarczy atak śnieżycy, która zrywa przewody energetyczne, nagła burza przewracająca słup i już tysiące zaniepokojonych, pozbawionych prądu osób chwyta za słuchawkę telefonu, wbija numer 991 i stara się uzyskać więcej informacji o przerwie w dostawie usługi. Rezultatem jest najczęściej kompletna blokada linii i lawina złych opinii, pojawiających się po zdarzeniu w mediach.
- Dlatego priorytetową kwestią dla firm energetycznych jest sprawna obsługa numeru alarmowego 991 – przekonuje Krzysztof Borecki. - Znakomicie sprawdza się tutaj wykorzystanie automatycznych zapowiedzi w aplikacji IVR, odczytywanych osobie dzwoniącej przed skierowaniem połączenia do konsultanta.

Zdaniem przedstawiciela Interactive Intelligence, w sytuacji kryzysowej praktycznie 90% połączeń przychodzących pochodzi od osób, które chcą poinformować dostawcę o problemie lub dowiedzieć się o planowanym czasie zakończenia awarii. - Wystarczy przygotować tekst komunikatu zawierającego te informacje, a większość klientów odłoży słuchawkę usatysfakcjonowana – uważa Krzysztof Borecki. - Pozwala to skutecznie obsłużyć kolejki dzwoniących i unikać stresu zarówno po stronie odbiorców, jak i dyspozytorów.

Jednak automatyczne zapowiedzi to dobry pomysł, pod warunkiem spełnienia kilku podstawowych zasad. - Po pierwsze, narzędzie musi być proste w użyciu – radzi przedstawiciel Interactive Intelligence.

Każdy dyspozytor, posiadający w danym momencie dyżur, powinien mieć możliwość własnoręcznego przygotowania tekstu na bazie szablonu, poprzez kopiowanie informacji z innego systemu, lub po prostu wpisanie danych do formatki tekstowej. Wpisany tekst jest za pomocą coraz bardziej naturalnie brzmiących syntezerów mowy konwertowany do postaci zapowiedzi słownej odtwarzanej dzwoniącym.

- Zakup aplikacji, którą potrafią edytować jedynie informatycy lub certyfikowani inżynierowie dostawcy, to strata pieniędzy – uważa Krzysztof Borecki. – W chwili katastrofy trzeba działać szybko, nie czekając na wsparcie wyspecjalizowanego personelu.

Warto również zwrócić uwagę na to, czy aplikacja IVR umożliwia tworzenie harmonogramów komunikatów wraz z możliwością podglądu aktywnych i planowanych wiadomości. - Programowe przerwy w dostawie usługi są częścią pracy każdego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej – wyjaśnia Krzysztof Borecki. - Podanie klientom takiego komunikatu z wyprzedzeniem pozwala oszczędzić im wiele nerwów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP