Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak wybrać system obsługi klienta dla energetyki?

Autor: wnp.pl (JM)
23-07-2012 08:33
Jak wybrać system obsługi klienta dla energetyki?
Fot. Fotolia

- Kluczowe jest opracowanie wizji kompletnego rozwiązania z zakresu obsługi klienta, a następnie wdrażanie jej małymi krokami, z szybko widocznymi efektami wdrożenia – uważa Jarosław Szymaniuk, dyrektor sprzedaży w dziale enterprise odpowiedzialnego za klientów z sektora Industry & Utilities w w polskim oddziale Microsoft.

Zdaniem naszego rozmówcy, takie podejście daje szansę reagowania na zmieniające się potrzeby rynku i wprowadzanie odpowiednich modyfikacji w trakcie trwania projektu. - Przy takim założeniu ważne jest, aby wybrane rozwiązanie miało architekturę modułową, pozwalającą na podzielenie projektu na etapy - mówi Jarosław Szymaniuk.
Zawsze przy wyborze rozwiązania ważnym elementem jest spełnienie wymagań funkcjonalnych zdefiniowanych przez biznes, ale w przypadku systemów obsługi klienta szczególną uwagę należy zwrócić też na poprawność danych oraz jego sprawną integrację z systemem billingowym. - Świadomie wskazuję na integrację obu systemów i nie łączenie projektu wdrożenia systemu obsługi klienta z jednoczesną wymianą systemu billingowego – podkreśla przedstawiciel Microsoft.

Według niego, takie połączenie może być źródłem wielu dodatkowych ryzyk, a to przecież dobrze wdrożony system obsługi klienta może być źródłem przewagi konkurencyjnej, a nie billing, który powinien być jedynie skomplikowanym „kalkulatorem” wyliczającym dane do faktury wystawianej klientowi. - W polskich realiach, wdrażane jakiś czas temu systemy billingowe obrosły dodatkowymi funkcjonalnościami, które są typowe dla systemów obsługi klienta i powinny stanowić moduły takiego systemu, a nie być częścią billingu - przekonuje Jarosław Szymaniuk. - W pracach koncepcyjnych nad rozwojem systemów warto takie rozdzielenie billingu i obsługi klienta wziąć pod uwagę.

- Jednym z największych zagrożeń przy wyborze, a następnie wdrożeniu systemu obsługi klienta jest postawienie sobie za cel uruchomienia jednego wielkiego projektu, zakładającego wdrożenie od początku do końca nowego rozwiązania customer care & billing, z jednoczesną wymianą wszystkich dotychczas działających w tym obszarze systemów – przestrzega przedstawiciel Microsoft. - Taki projekt będzie trwał lata, a w międzyczasie sytuacja na rynku może się na tyle zmienić, że założenia przyjęte na starcie będą już nieaktualne. Jasna wizja całości architektury systemu, przy jednoczesnym wdrażaniu go etapami i zapewnieniu jednolitych interfejsów pomiędzy poszczególnymi modułami daje moim zdaniem dużo większe szanse finalnego sukcesu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP