PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jaka przyszłość energetyki w Polsce? Oto nowe impulsy w sektorze energii

Autor: Wnp.pl (OFF)
06-10-2017 13:45

Z okazji Kongresu Nowego Przemysłu przygotowaliśmy dla was raport o nowych impulsach w sektorze energii. Nowe Trendy kształtujące obraz polskiej energetyki to współczesne nam, złożone zjawiska - transformacja energetyczna odbywa się na naszych oczach. Czekać i obserwować? Reagować, kiedy to konieczne? Szukać własnych dróg czy może wyprzedzać to, co nieuchronne? Od tego, jak dziś i jutro zachowamy się wobec dynamicznych zmian w świecie energii, zależy przyszłość całej polskiej gospodarki.


W centrum opisywanych wyżej przemian stoi odbiorca energii. I stanowi on nie tylko element transformacji, ale „upodmiotowiony” wyznacza jej kierunki i nadaje właściwy wymiar. Klientocentryczność to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w strategiach polskich koncernów energetycznych, zwłaszcza spółek sprzedających energię.

Sami energetycy widzą bowiem, że ich wysoce specjalistyczna i nadal hermetyczna dziedzina musi stać się bardziej zrozumiała dla odbiorcy, mówiąc wprost – prostsza i dostępna nie tylko w gniazdku elektrycznym, ale także w telefonie komórkowym, tablecie, w mediach społecznościowych.

Chodzi tu bowiem o energetykę otwartą na odbiorcę, który z roli petenta zakładu energetycznego przeobrazi się w rolę klienta. Energetyka zoptymalizowana i efektywna.

Odbiciem tych tendencji jest idea określana hasłem „Energia Plus” polegająca – w największym skrócie – na łączeniu sprzedaży energii z szeroką ofertą dodatkowych usług i benefitów, świadczeń i opcji, na przybliżaniu klienta do dostawcy poprzez mechanizmy lojalności oparte na dzieleniu się korzyściami. W ten sposób sprzedawca i dostawca energii kształtuje relacje z klientem – zarówno indywidualnym, jak i biznesowym – na nowych zasadach.

Działania w tym kierunku prowadzą już wszystkie grupy energetyczne w Polsce, licytując się na rozpiętość i różnorodność wachlarza usług „okołoenergetycznych”. W grze są już nie tylko inne media (sprzedaż gazu, usługi telekomunikacyjne) czy promocyjne zakupy, ale także np. opieka zdrowotna.

Grupy powołują wyspecjalizowane spółki zajmujące się np. projektowaniem, budową i eksploatacją oświetlenia, modernizacją systemów oświetleniowych w miastach i gminach. Przy energii pojawiają się usługi „pokrewne” – w obszarze emobility czy carsharingu samochodów elektrycznych.

Energia Plus to trend wskazujący możliwości generowania dodatkowego przychodu przez dystrybutora energii, który potrafi otworzyć się na współpracę z producentami dóbr i dostawcami usług.

Trend ten wsparty przez technologie komunikacyjne i smart grid kształtuje świadomego i aktywnego odbiorcę – konsumenta, który zna kupowany towar, dostosowuje oferowane pakiety do swoich potrzeb, stosuje zasady efektywności energetycznej. 

Świadomy odbiorca, wyposażony w nowe narzędzia i możliwości, ma nowe oczekiwania, np. co do tego, z jakich źródeł energia ma pochodzić. Stąd już tylko krok do prosumenta – wytwórcy energii będącego partnerem energetyki zawodowej.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP