PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie zalety mają inteligentne liczniki zdaniem konsumentów?

Autor: wnp.pl (ICh)
30-10-2014 13:59

Badania przeprowadzone przez GfK Polonia dla PTPiREE wykazały m.in., że wyraźnie wzrosła znajomość pojęcia "licznik inteligentny" wśród konsumentów, a wśród usług, towarzyszących tym urządzeniom za najbardziej atrakcyjną respondenci uznali zróżnicowane taryfy i wygodne rozliczenie - wystawianie faktury na żądanie, dowolnego dnia w miesiącu.

Przedmiotowe badanie wykazało, że znajomość określenia "licznik inteligentny" wynosi 21 proc. w grupie społecznej oraz 53 proc. w grupie internautów, która także została poddana badaniom. W porównaniu do wyników analiz z 2012 uzyskane informacje oznaczają wzrost znajomości określenia "inteligentny licznik" o 5 pkt. procentowych w obu przypadkach. Najlepiej rozpoznawaną funkcją urządzenia jest zdalny odczyt. Twierdzi tak 37 proc. internautów. Badani z próby społecznej wymienili następujące zalety licznika: rachunek wystawiany za faktycznie zużytą energię (31 proc.), brak konieczności wizyt inkasenta (35 proc.), lepsza kontrola kosztów energii w domu (25 proc).
- Co piąty Polak, w wieku powyżej 25 lat, słyszał o liczniku inteligentnym, a w przypadku badanej grupy internautów wskaźnik znajomości tego określenia przekroczył 53 proc. Wynik ten potwierdza, że Internet jest odpowiednim medium - nośnikiem do propagowania wiedzy o licznikach inteligentnych wśród młodych, świadomych i otwartych internautów. Tym bardziej, że zakres wiedzy dotyczącej podstawowych funkcji licznika inteligentnego jest wciąż dość ograniczony i wymaga szeroko pojętej kampanii informacyjnej. – powiedział Marcelin Matusiak, Chairman of Industrial Team CEE Services, GfK Polonia.

Wyniki badania pokazały ponadto, sprawą nadrzędną dla przeciętnego Polaka są aspekty kosztowe dotyczące cen energii elektrycznej, wysokości rachunków (54 proc.). Na dalszy plan i zdecydowanie rzadziej wymieniane jako priorytet są kwestie bezpieczeństwa - stałość dostaw, brak awarii (21 proc.), czy komfort - bezobsługowość systemu (12 proc.) i ekologia (6 proc). Mimo tego, że kwestie finansowe są najważniejsze, 36 proc. badanych odrzuca pomysł jakiejkolwiek bonifikaty ze strony firmy energetycznej za planowane przerwy w dostawach. Co piąty badany byłby zainteresowany bonifikatą w wysokości 10 zł miesięcznie.

Wśród badanych usług, towarzyszących inteligentnym licznikom za najbardziej atrakcyjną usługę respondenci uznali zróżnicowane taryfy i wygodne rozliczenie - wystawianie faktury na żądanie, dowolnego dnia w miesiącu (64 proc.), następnie inteligentny dom - sterowanie i programowanie działania urządzeń w domu (50 proc.). Najmniej atrakcyjna w ocenie badanych usługa to prąd na kartę (29 proc.). Autorzy badań komentują , że wyniki pokazują, iż mimo rosnącej znajomości pojęcia licznik inteligentny respondenci nie do końca wiedzą jakie korzyści mogą dzięki tym urządzeniom osiągnąć i oceniają, że konieczna jest dalsza edukacja konsumentów w tym zakresie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP