PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Janosik rządzi na rynku energii

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
27-02-2012 05:33
Janosik rządzi na rynku energii

Z badań wynika, że indywidualni odbiorcy energii przy zmianie sprzedawcy oczekują spadków cen nawet o 45 zł. miesięcznie. - Nie wyobrażam sobie takich spadków cen, to jest niemożliwe - komentuje Maciej Owczarek, prezes Enea SA

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Firmy energetyczne dopłacają do klientów indywidualnych. Sprzedawcy energii zachowują się jak Janosik - odbierają przemysłowym odbiorcom energii i dają odbiorcom indywidualnym - mówi Maciej Owczarek, prezes Enei.

- Akcjonariusze firm energetycznych rozliczają zarządy z wyniku finansowego, a obecnie firmy te dopłacają do klientów indywidualnych. Sprzedawcy energii zachowują się jak Janosik - odbierają przemysłowym odbiorcom energii i dają odbiorcom indywidualnym - mówi Maciej Owczarek, prezes Enei.
Z badań wynika, że indywidualni odbiorcy energii przy zmianie sprzedawcy oczekują spadków cen nawet o 45 zł. miesięcznie.

- Nie wyobrażam sobie takich spadków cen, to jest niemożliwe - komentuje prezes Owczarek.

Podkreśla, że w dalszym ciągu można zwiększać efektywność wytwarzania, przesyłu i dystrybucji energii oraz użytkowania energii przez odbiorców końcowych, ale nie odwróci to trendu wzrostu cen. Ceny energii w najbliższych latach będą rosły. W ocenie prezesa Enei poprawę sytuacji na rynku energii umożliwi jego pełne uwolnienie. Pełne uwolnienie rynku, z zapewnieniem ochrony potrzebujących, doprowadzi do tego, że odbiorcy będą mogli wybierać oferty w zależności do swoich profili i potrzeb.

Trudno w aktualnej sytuacji liczyć także na import energii.

- Nie widzę obecnie możliwości importu taniej energii, aby można zaspokoić oczekiwania klientów indywidualnych. Odbiorcy przemysłowi posiadają profesjonalne zespoły sprawnie zarządzające zakupami i użytkowaniem energią, mniejsi odbiorcy tworzą grupy zakupowe. To prowadzi do spadku marż sprzedawców energii - dodaje Maciej Owczarek.

Przypomina, że w przeszłości koncern Vattenfall prowadził na polskim rynku agresywne działania marketingowe, których celem było pozyskanie jak najwięcej nowych odbiorców.

- Takie działania wiążą się z niskimi zyskami, co było widać na przykładzie Vattenfalla, w przypadku którego zyski nieznacznie przekraczały koszty - informuje prezes Owczarek.

KOMENTARZE (14)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP