Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jedna faktura po zmianie sprzedawcy dla wszystkich

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
01-07-2013 20:13
Jedna faktura po zmianie sprzedawcy dla wszystkich
Fot. mat. pras. Nowa Energia

- Największym problemem w pozyskiwaniu nowych klientów jest bezsprzecznie konieczność rozliczania się odbiorców energii, po zmianie sprzedawcy, oddzielnie za zakup energii i za dystrybucję, czyli na dwie faktury zamiast jednej - uważa Mariusz Kuskowski, dyrektor zarządzający Nowa Energia.

Nowa Energia weszła około pół roku temu na rynek gospodarstw domowych z planem pozyskiwania na nim około 2 tysięcy klientów miesięcznie. W jakim stopniu realizujecie swoje zamierzenia?
- Pozyskujemy miesięcznie około 1100-1200 klientów z rynku gospodarstw domowych, ale część z nich korzysta z prawa od odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od daty jej podpisania i efektywnie pozyskujemy miesięcznie około 700-800 nowych klientów wśród gospodarstw domowych. Nasz pierwotny plan realizujemy teraz mniej więcej w połowie, ale oceniam, że to w obecnych realiach całkiem przyzwoity wynik i sądzę, że w niedalekiej przyszłości go poprawimy.

Na razie koncentrujemy się ciągle na rynku warszawskim i na południu Polski, bo tam ceny energii elektrycznej dla klientów indywidualnych są najwyższe, ale po wakacjach chcemy otworzyć 5-6 biur regionalnych, co powinno zwiększyć naszą skuteczność w pozyskiwaniu klientów.

Jakie są przyczyny tego, że, przynajmniej jak dotychczas, nie udaje się realizować pierwotnych zamierzeń w zakresie pozyskiwania gospodarstw domowych?

- Tak jak zazwyczaj, to splot czynników zależnych od nas i niezależnych od nas. To co zależy od nas staramy się poprawiać i z powodów biznesowych nie będę tego ujawniał, ale to nie jest nasz główny kłopot. Największym problemem w pozyskiwaniu nowych klientów jest bezsprzecznie konieczność rozliczania się odbiorców energii po zmianie sprzedawcy oddzielnie za zakup energii i za dystrybucję, czyli na dwie faktury zamiast jednej. To jest problem, który dotyczy zarówno relacji z klientami indywidualnymi jak i z biznesowymi, ale w przypadku klientów indywidualnych to jest moim zdaniem największa bariera rozwoju rynku.

Nie ulega wątpliwości, że jeśli chcemy rozwoju rynku energii, to po zmianie sprzedawcy odbiorca musi mieć prawo do dalszego stosowania umowy kompleksowej, czyli rozliczania się jedną fakturą. Klienci z trudem akceptują rozliczenia rozdzielone na dwie faktury.

Czym klienci uzasadniają niechęć do oddzielnego rozliczania się za energię i jej dostawy?

- Nie chodzi tu bynajmniej o wzrost kosztów rozliczania, bo różnica jest niewielka. Problemem są odczyty danych o zużyciu energii. W przypadku rozliczania się jedną fakturą za energię i jej dystrybucję, czyli na postawie umowy kompleksowej, w systemie sprzedaży prognozowanej odbiorca energii nie wie, czy dane zostały zaniżone, zawyżone, czy może są na poziomie rzeczywistego zużycia. Dostaje jedną fakturę i płaci.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP