PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

K. Noga, Duon: sprawność działania OSD do poprawy

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
06-06-2014 19:08

- Poprawa sytuacji w zakresie rozliczeń z operatorami i jakości przekazywanych danych pomiarowych jest kluczowa dla jakości i różnorodności ofert sprzedaży energii elektrycznej na rynku detalicznym. (…) Rynek jest dokładnie taki, jak organizacja i sprawność działania OSD, a to jest ewidentnie do poprawy – uważa Krzysztof Noga, prezes zarządu Duon Marketing and Trading.

Przejawiacie dużą aktywność we wprowadzaniu na rynek ofert dla indywidualnych odbiorców energii elektrycznej i gazu. Jak to się przekłada na sprzedaż?
- Występuje dodatnia korelacja pomiędzy aktywnością produktową i sprzedażą, a zwłaszcza sprzedażą energii elektrycznej. W momencie kiedy pojawia się informacja o nowym produkcie zainteresowanie zmiana sprzedawcy energii rośnie i potęguje to sprzedaż naszych produktów, także tych które są już od jakiegoś czasu na rynku.

Wprowadzanie nowych produktów powoduje, że klienci zaczynają dostrzegać już istniejącą ofertę. Myślę, że poprzez nowe produkty udaje nam się prowadzić także proces edukacji konsumentów energii i uświadamiać ich, że mają możliwość wyboru i że energetyka nie jest już monopolem. Beneficjentami tej edukacji są zarówno konsumenci jak i niezależni sprzedawcy.

Który z dotychczas wprowadzonych na rynek produktów sprzedał się najlepiej?

- Tego nie ujawnię. Natomiast mogę powiedzieć, że będziemy wprowadzać na rynek kolejne oferty sprzedaży energii elektrycznej dla odbiorców indywidualnych. Oprócz tego mamy zamiar kontynuować sprzedaż bezpośrednią, którą też wspiera wprowadzanie nowych produktów.

Który sposób dotarcia do klientów indywidualnych – sprzedaż bezpośrednia, czy oferty produktowe przedstawiane w Internecie - jest skuteczniejszy?

- Jako niezależny sprzedawca energii elektrycznej docieramy z ofertą do gospodarstw domowych zasadniczo na dwa sposoby – poprzez rozpowszechniane głównie w Internecie naszych produktów i poprzez sprzedaż bezpośrednią (door to door). Większość klientów pozyskujemy dzięki ofertom produktowym, a nie wskutek sprzedaży bezpośredniej.

Sprzedaż dla klientów detalicznych rozpoczęliśmy w 2012 ofertą na Gruponie. Od tego momentu sukcesywnie wprowadzamy nowe produkty i nasz udział klientów detalicznych, którzy wygrali naszą ofertę w gronie wszystkich którzy zmienili sprzedawcę w 2013 roku to 11proc.

Koncentrujemy się jednak nadal na segmencie małych przedsiębiorstw. Klienci detaliczni to dzisiaj nie jest dla nas jeszcze podstawowy segment odbiorców i w ujęciu wolumenowym sprzedaż energii elektrycznej dla tej grupy odbiorców nie jest znacząca. Stanowi około 5 proc. sprzedaży do wszystkich naszych odbiorców końcowych.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP