Po dyrektorze ds. technologii baterii, dyrektorze finansowym i kierowniku programu Autopilot, odchodzi wiceprezes ds. rozwoju biznesu. Wszystko to w czasie, gdy firma intensyfikuje produkcję nowego samochodu - Modelu 3.
- Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.
- W tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii, dyrektor finansowy i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot.
- Sedan Tesla Model 3 ma być głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf.
53-letni O'Connel dołączył do Tesli w 2006 roku. Jak wskazuje Bloomberg pełnił kluczowa rolę w sporach prawnych firmy ze stanowymi salonami sprzedaży o prawo Tesli do handlowania pojazdami elektrycznymi bez pośrednictwa. Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.
Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)
O'Connel jest kolejną wysoko postawioną osobą opuszczającą Teslę w br. Wcześniej w tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii Kurt Kelly (w sierpniu, jak O'Connel po 11 latach), dyrektor finansowy Jason Wheeler (wiosną, po 15 miesiącach) i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot Sterling Anderson (w styczniu) oraz inne wysoko postawione osoby związane z tym ostatnim projektem, a także z działem kadr.
Sedan Tesla Model 3 ma być pierwszym stosunkowo tanim, masowo produkowanym pojazdem elektrycznym firmy i głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf. Zasięg na pojedynczym ładowaniu baterii wycenionego na 35 tys. dol. Modelu 3 ma wynosić 354 km (w porównaniu do 362 km zasięgu przez tańszego Leafa i 455 km droższego Bolta).
Pierwsza partia Modelu 3 trafiła do pracowników firmy pod koniec lipca. Do grudnia produkcja pojazdów ma osiągnąć poziom 20 tys. egzemplarzy miesięcznie. Aby móc skuteczniej docierać z masowo produkowanym pojazdem do konsumentów, Tesla toczy batalie prawne mające zapewnić firmie prawo bezpośredniej sprzedaży samochodów klientom indywidualnym.
Aby sfinansować masową produkcję Modelu 3, w sierpniu Tesla po raz pierwszy zdecydowała się na emisję tradycyjnych obligacji.
Elon Musk poinformowała, że firma zebrała już ponad 500 tys. zamówień na Model 3. Zobacz: Elon Musk: Tesla zebrała ponad 500 tys. zamówień na Model 3.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza