Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza

Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po dyrektorze ds. technologii baterii, dyrektorze finansowym i kierowniku programu Autopilot, odchodzi wiceprezes ds. rozwoju biznesu. Wszystko to w czasie, gdy firma intensyfikuje produkcję nowego samochodu - Modelu 3.

  • Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.
  • W tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii, dyrektor finansowy i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot.
  • Sedan Tesla Model 3 ma być głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf.

53-letni O'Connel dołączył do Tesli w 2006 roku. Jak wskazuje Bloomberg pełnił kluczowa rolę w sporach prawnych firmy ze stanowymi salonami sprzedaży o prawo Tesli do handlowania pojazdami elektrycznymi bez pośrednictwa. Obowiązki O'Connela przejmie prezes Tesli ds. globalnej sprzedaży i usług Jon McNeill.

Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)

O'Connel jest kolejną wysoko postawioną osobą opuszczającą Teslę w br. Wcześniej w tym roku z firmy odeszli m.in. dyrektor ds. technologii baterii Kurt Kelly (w sierpniu, jak O'Connel po 11 latach), dyrektor finansowy Jason Wheeler (wiosną, po 15 miesiącach) i odpowiadający bezpośrednio przed Elonem Muskiem kierownik programu Autopilot Sterling Anderson (w styczniu) oraz inne wysoko postawione osoby związane z tym ostatnim projektem, a także z działem kadr.

Sedan Tesla Model 3 ma być pierwszym stosunkowo tanim, masowo produkowanym pojazdem elektrycznym firmy i głównym konkurentem rynkowym dla ubiegłorocznego samochodu Bolt General Motors oraz nowej wersji Nissan Leaf. Zasięg na pojedynczym ładowaniu baterii wycenionego na 35 tys. dol. Modelu 3 ma wynosić 354 km (w porównaniu do 362 km zasięgu przez tańszego Leafa i 455 km droższego Bolta).

Pierwsza partia Modelu 3 trafiła do pracowników firmy pod koniec lipca. Do grudnia produkcja pojazdów ma osiągnąć poziom 20 tys. egzemplarzy miesięcznie. Aby móc skuteczniej docierać z masowo produkowanym pojazdem do konsumentów, Tesla toczy batalie prawne mające zapewnić firmie prawo bezpośredniej sprzedaży samochodów klientom indywidualnym.

Aby sfinansować masową produkcję Modelu 3, w sierpniu Tesla po raz pierwszy zdecydowała się na emisję tradycyjnych obligacji. 

Elon Musk poinformowała, że firma zebrała już ponad 500 tys. zamówień na Model 3. Zobacz: Elon Musk: Tesla zebrała ponad 500 tys. zamówień na Model 3.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kadra kierownicza Tesli coraz szczuplejsza

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!