Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klienci Energi nie odczują strajku

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
21-06-2010 09:34

Energa uruchomiła 45 dodatkowych punktów obsługi, by klienci nie odczuli skutków strajku. Zarządy spółek Grupy Energa nie zrezygnowały z rozmów, są gotowe do negocjacji i czekają na propozycje rozwiązania sporu.

Bez względu na formę i skalę strajku, energia będzie dostarczana, awarie usuwane, a klienci będą obsługiwani. Do dyspozycji klientów pozostają: 45 dodatkowe punkty obsługi, położone w pobliżu Biur Obsługi Klienta, infolinia, elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz sieć punktów VIA, w których można dokonywać płatności.
W oświadczeniu spółki napisano, że zarządy spółek Grupy Energa od początku dążyły do zakończenia sporu. W tym celu przedstawiły związkom zawodowym projekt porozumienia, który zawierał m.in. propozycję podwyżki płac oraz ujednolicenie systemów wynagrodzeń. Wobec odrzucenia tych propozycji przez organizacje związkowe, władze Grupy poprosiły związki o przedstawienie własnej propozycji porozumienia. Zamiast tego związki zapowiedziały strajk.

- To nie my odeszliśmy od stołu rokowań. Przeciwnie – oczekiwaliśmy na konstruktywne propozycje organizacji związkowych, wobec odrzucenia naszych. Ubolewamy, że przywódcy związkowi zerwali negocjacje i doprowadzili do akcji strajkowej – mówi Mirosław Czapiewski, dyrektor zarządzający w Energa SA.

Pomimo odrzucenia przez stronę związkową proponowanego przez władze Grupy porozumienia, zarządy uruchomiły program podwyżek, przeznaczając na nie 41 mln zł. Celem jest systemowe ujednolicenie zasad wynagrodzenia pracowników, zwłaszcza tych najniżej zarabiających.

Władze Grupy po raz kolejny zapewniają też, że nie planują zwolnień, a konieczna restrukturyzacja nie oznacza zagrożenia dla miejsc pracy. Obowiązująca w Grupie Energa Umowa Społeczna zapewnia załodze stabilizację i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkową gwarancją zatrudnienia jest rozpoczęty właśnie największy w historii spółki program inwestycyjny.

- Proces zmian organizacyjnych jest nieuchronny. Zmienia się otoczenie i wymagania klientów. Mamy środki na rozwój, pracownicy zarabiają coraz lepiej i pracują w coraz lepszych warunkach. Zwiększamy inwestycje – tylko w tym roku wydamy na ten cel ponad 1 mld zł! Przez kolejne 5 lat - ponad 7 mld zł. Przeprowadzenie programu inwestycyjnego jest konieczne, by Energa stała się nowoczesną i konkurencyjną firmą, a jej pracownicy mieli zapewnioną pracę – wyjaśnia dyr. Czapiewski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP