Konrad Makomaski: od elektrycznego Re-Volta do baterii litowo-jonowych

Konrad Makomaski: od elektrycznego Re-Volta do baterii litowo-jonowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Awangarda zwykle ma pod górkę, bo wybiera szlaki, których nikt jeszcze nie sprawdził. Jeżeli znajdzie drogę, zyskuje przewagę. To sekret firmy Impact Clean Power Technology - zaczęła przez innymi, więc teraz więcej potrafi.

Prezes ICPT Konrad Makomaski ma słabość do awangardowych rozwiązań. Od dawna wybierał dziedziny, które były dopiero na początkowym etapie rozwoju.

- Zaczynałem studiować informatykę, kiedy to jeszcze nazywało się maszynami matematycznymi i było budowane z tranzystorów - wspomina.

Po studiach trafił najpierw do przemysłu ciężkiego, m.in. Huty Katowice, a także hut we Francji. Nad Sekwanę ściągnęła go rodząca się nowoczesność - sterowana komputerowo automatyka przemysłowa.

Potem zajmował się już czystą informatyką, np. bazami danych. Od 1985 roku był związany z firmą Oracle, gdzie doszedł do stanowiska dyrektora technicznego we Francji, a następnie w Polsce.

Na początku nowego wieku zajął się motoryzacją. Był to częściowo przypadek, bo wspólnik, z którym kiedyś pracował w dziedzinie automatyki przemysłowej, zajął się tą dziedziną i zaprosił go do współpracy.

- Samochody elektryczne mają dużo rozwiązań przypominających automatykę przemysłową, zarówno pod względem hardware, jak i software - wyjaśnia Makomaski.

Nowa firma wykorzystała i zmodernizowała projekt trzykołowego, dwuosobowego pojazdu elektrycznego szwajcarskiej firmy Cree. Nad Re-Voltem, bo tak nazwano samochodzik, firma pracowała trzy lata i w 2009 roku uruchomiła produkcję w dwóch trzecich opartą o części z Polski. Zapewniła najważniejsze komponenty: baterie, elektronikę i silniki.

W dalszej części artykułu:

  • Jak skończyła się przygoda z budową i sprzedażą  Re-Volta?
  • Dlaczego nie warto bić się z Volkswagenem czy Renaultem?
  • Co trzeba zrobić, żeby w Polsce rozwijał się przemysł e-motoryzacyjny?
  • Jakie jego dziedziny są najbardziej opłacalne w naszym kraju?
  • Na co ostatecznie postawiła firma Impact Clean Power Technology?
  • Jak na tym wyszła?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Konrad Makomaski: od elektrycznego Re-Volta do baterii litowo-jonowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!