PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kto odpowiada za słaby rozwój rynku energii?

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
15-10-2012 05:03
Kto odpowiada za słaby rozwój rynku energii?
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Znajomość rynku energii jest najlepsza wśród dużych odbiorców przemysłowych. Mali i średni odbiorcy o rynku wiedzą niewiele i winę za to ponoszą sprzedawcy energii - mówiła Halina Bownik-Trymucha, dyrektor z Urzędu Regulacji Energetyki (URE) podczas sesji "Rynek energii w Polsce - perspektywa klienta", jaka odbyła się podczas IX Kongres Nowego Przemysłu. Sprzedawcy ripostowali, że za stan świadomości odbiorców energii odpowiadają także urzędy centralne i regulator rynku.

Halina Bownik-Trymucha, dyrektor z Urzędu Regulacji Energetyki (URE) przedstawiła sytuację na rynku energii w Polsce. Z danych URE wynika, że rośnie liczba odbiorców, którzy zmienili sprzedawcę energii. Według stanu na koniec sierpnia br. liczba odbiorców TPA w grupie taryfowej G (czyli gospodarstwa domowe) wynosiła 51 047, a zatem zwiększyła się o 256 proc. od końca grudnia 2011 r. Jeśli chodzi o odbiorców przemysłowych, na koniec sierpnia br. w grupie tej odnotowano 56 185 odbiorców TPA, czyli o 34 469, tj. 158,7 proc. więcej niż na koniec ubiegłego roku.
Halina Bownik-Trymucha wskazała, że różna jest znajomość rynku energii wśród różnych grup odbiorców. Najlepiej pod tym względem jest wśród dużych przedsiębiorstw.

- Świadomość małych odbiorców nie jest zbyt wielka, czasami jest to świadomy wybór, że nie chcą się interesować rynkiem energii. Za ten stan świadomości odpowiadają sprzedawcy energii – oceniła Halina Bownik-Trymucha.

Szymon Skobel, dyrektor ds. sprzedaży w spółce PKP Energetyka odpowiedział, że branża energetyczna wciąż jeszcze uczy się obsługi klienta.

- Odbiorcy mogą zmieniać sprzedawcę energii od 2007 r., ale sprzedawcy aktywnie zaczęli interesować się odbiorcami w 2009 r. Wciąż sporo jest do zrobienia, jeśli chodzi o znajomość rynku w obszarze małych i średnich odbiorców – wskazywał Szymon Skobel.

Podkreślał, że sprzedawcy powinni słuchać klienta i dostosować się do jego oczekiwać, ponieważ taka strategia przynosi w długim okresie największe korzyści. Wskazywał, że w większości przypadków oferta jest budowana przez sprzedawcę wspólnie z klientem i dostosowana do jego indywidualnych potrzeb.

Robert Krawczyk, doradca zarządu ds. strategii rynkowej Enei przekonywał, że teza mówiąca, że za stan świadomości odbiorców odpowiadają sprzedawcy jest niesprawiedliwa. W jego ocenie za świadomość odbiorców odpowiadają wszyscy, w tym urzędy centralne, sprzedawcy jak i sami odbiorcy.

Wskazywał, że tematyka rynku energii i różnice w ofertach poszczególnych sprzedawców nie są interesującym tematem dla znaczącej części Polaków, tak jak np. telefonia komórkowa i modele telefonów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP