- Konkurencja się zaostrza i ostatnio zwłaszcza małe firmy obrotu na terenie działania dystrybutora z naszej grupy pozyskały wielu klientów. Niestety, sposób działania nie zawsze jest elegancki, a mam tu na myśli ukrywanie przez nie przed klientami niektórych elementów kosztów takich jak opłaty handlowe - mówi Leszek Nowak, prezes zarządu Energa Obrót.
- Teraz, zwłaszcza w przypadku klientów o najmniejszych odbiorach energii elektrycznej , posługujemy się w handlu profilami zużycia wynikającymi z projektów badawczych, ale one nie zawsze są trafne. Rozwój smart meteringu będzie oznaczał dla spółek obrotu możliwość uzyskiwania rzeczywistych danych pomiarowo- rozliczeniowych klientów od operatorów systemów dystrybucyjnych, czy od centralnego operatora danych pomiarowych. W konsekwencji, mając lepszą wiedzę o potrzebach klientów, będziemy mogli próbować oddziaływać poprzez taryfy na ich zachowania oraz lepiej przygotowywać oferty. Dysponując precyzyjnymi danymi o sprzedaży energii powinniśmy móc lepiej ją prognozować i zmniejszać koszty udziału w rynku bilansującym, co teoretycznie mogłoby się przełożyć na niższe ceny dla klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: L. Nowak, Energa Obrót: konkurencja się zaostrza