Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

M. Kulesa, TOE: sprzedawcy prądu to nie opieka społeczna

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
14-02-2012 14:52
M. Kulesa, TOE: sprzedawcy prądu to nie opieka społeczna

Uważamy, że powinno być dla sprzedawców całkowicie jasne, kto do pomocy jest uprawniony i na jakich zasadach. Proponujemy, żeby tej kwalifikacji całościowo dokonywały ośrodki pomocy społecznej, a nie sprzedawcy energii elektrycznej.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

- W zakresie ochrony odbiorców wrażliwych obowiązki sprzedawców i ośrodków pomocy społecznej powinny być wyraźnie rozdzielone zgodnie z kompetencjami. Sprzedawcy nie powinni wykonywać zadań opieki społecznej - mówi Marek Kulesa, dyrektor Biura Towarzystwa Obrotu Energią.

Towarzystwo Obrotu Energią podkreśla, że wiele zapisów projektu nowego prawa energetycznego skierowanego do konsultacji wychodzi naprzeciw ustaleniom z wcześniejszych prac, ale część propozycji wzbudza wasze wątpliwość. Dlaczego nie do końca zgadzacie się z koncepcją ochrony odbiorców wrażliwych?
- Od samego początku dyskusji nad sposobem wsparcia dla odbiorców wrażliwych wskazywaliśmy, że przyjęty kierunek rozwiązań nakładających na sprzedawców energii elektrycznej obowiązki de facto z zakresu opieki społecznej jest wątpliwy. Najlepiej byłoby, żeby za pomoc odbiorcom wrażliwym odpowiadały w całości ośrodki pomocy społecznej, które są do takiej działalności powołane. W trakcie dyskusji nad założeniami do projektu nowego prawa energetycznego taki wariant został jednak zanegowany. Jedyną koncepcją akceptowalną przez resort gospodarki okazało się rozwiązanie polegające na sprzedaży odbiorcom wrażliwym energii elektrycznej po obniżonej cenie z jednoczesną rekompensatą utraconych przychodów z budżetu.

Nie ma zatem co brnąć w warianty, które obecnie skazane są na niepowodzenie i dlatego nie proponujemy teraz przeniesienia całkowitej obsługi odbiorców wrażliwych na ośrodki pomocy społecznej. Niemniej uważamy, że powinno być dla sprzedawców całkowicie jasne, kto do pomocy jest uprawniony i na jakich zasadach. W związku z tym proponujemy, żeby tej kwalifikacji całościowo dokonywały ośrodki pomocy społecznej, a nie sprzedawcy energii elektrycznej jak to jest zapisane w projekcie nowego prawa energetycznego. Sprzedawcy powinni dostawać z ośrodków pomocy społecznej komplet dokumentów na temat osób/rodzin uprawnionych do korzystania z ulgowej ceny energii. Ich rola powinna się sprowadzać tylko określenia ilości energii zużywanej przez odbiorców wrażliwych i odpowiedniej do tego sprzedaży tej energii z tzw. ryczałtem. W zakresie ochrony odbiorców wrażliwych obowiązki sprzedawców i ośrodków pomocy społecznej powinny być wyraźnie rozdzielone zgodnie z kompetencjami. Sprzedawcy nie powinni wykonywać zadań opieki społecznej.

Projekt nowego prawa energetycznego zakłada, że sprzedaż awaryjna wykonywana przez dystrybutorów, co skądinąd nie budzi wśród nich aplauzu, może trwać do 90 dni. Uważacie, że to kontrowersyjny termin, bo?

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP